مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا وزیر صنعت در نابسامانی بازار خودروهای داخلی مقصر است؟

بازار خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر عملا از دست خودروسازان و وزارت صنعت خارج شده است و به نظر می‌رسد که این بازار افسارگسیخته در صورت عدم کنترل به وضعیت بدتری دچار خواهد شد ولی هر بخش از سیاست گذاران این بازار دیگری را مقصر اتفاق می‌دانند ولی بسیاری از نشانه‌ها از نقش بزرگ وزیر صنعت در این ماجرا سخن می‌گویند.

به گزارش چرخان، مجلس شورای اسلامی که این روزها در حال تصویب لوایح مختلف بودجه سال 98 بوده و یکی از ماجراهایی که سر و صدای زیادی را در صحن علنی مجلس ایجاد کرد، موضوع بحث بازار خودروهای داخلی است که حالا به یک بحران تبدیل شده و به نظر می‌رسد که ارکان این بازار از وضعیت فعلی راضی بوده و اقدام قابل توجهی برای کنترل آن نمی‌کنند.

مشاهدات خبرنگار چرخان نشان می‌دهد که در حال حاضر معاملات پراید با قیمت بالاتر از 50 میلیون تومان صورت می‌گیرد و خودروهایی مثل تیبا نیز رکوردهای عجیب و غریبی را ثبت می‌کند و از سری محصولات ایران‌خودرو نیز می‌توان به پژو 206 اشاره کرد که حالا به رقم‌های نزدیک به 100 میلیون تومان نزدیک می‌شود.

در همین راستا شاعری نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت اعلام کرد: وزیر صنعت به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند و باید وضعیت قیمت خودروهای داخلی را در بازار کنترل نماید.

این تذکر و همچنین بی ثباتی وزیر صنعت در دو ماه اخیر برای تصمیم گیری قاطعانه برای خودروسازان و تحویل خودروها باعث شده تا بتوان با قدرت به این موضوع تصریح کرد که سهم عظیمی از تقصیر در این ماجرا بر عهده کسی نیست جز وزیر صنعت، جناب آقای رضا رحمانی!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا