مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای چینی در سال 98 چقدر گران خواهند شد؟

خودروهای چینی که روزگاری برای دسترسی مردم به خودروهای دارای آپشن و امکانات وارد کشورمان شدند و در عین دارا بودن امکانات و آپشن‌های روز و ظاهری فریبنده، قیمت بسیار اندکی داشتند ولی حالا فاصله قیمتی آنها با قدرت خرید مردم به قدری فاصله دارد که این خودروها عملا به خودروهای لوکس بازار تبدیل شده‌اند.

به گزارش چرخان، شنیده‌ها از بازار نشان می‌دهد که روند صعودی قیمت خودروهای چینی ادامه دار خواهد بود و با توجه به اینکه بعضی از برندهای شناخته شده‌تر بازار خودروهای چینی به احتمال فراوان، قادر به ادامه فعالیت خود نخواهند بود و بایستی شاهد حضور برندهای ناشناخته‌تر در بازار باشیم که طبیعتا با وضع فعلی بازار و همچنین احتمال تصویب قیمت‌های بالاتر دلار برای سال آینده، قیمت این خودروها نیز روند صعودی بیشتری خواهند گرفت.

این اتفاق در حالی است که خودروهای وارداتی طی یکسال اخیر از جمله بی کیفیت‌ترین خودروهایی هستند که حتی در بازار چین نیز مشتریان زیادی نداشته و صرفا با توجه به وضع فعلی کشور برای مشتریان ایرانی جذاب شده‌اند که طبیعتا هر چقدر که دسترسی به خودروهای با کیفیت مانند محصولات رنو، تویوتا، هیوندای، کیا و …. امکان پذیر نباشد، مردمی که به دنبال خودروهای لوکس و با امکانات بالا هستند به سمت خودروهای چینی خواهند رفت که علیرغم دارا بودن ویژگی‌های بالا که البته در بسیاری از آنها خبری از کیفیت واقعی نیست، به معنای واقعای کلمه یک محصول لوکس پفکی هستند!

یکی از کارشناسان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت خودروهای چینی در بازار گفت: قیمت خودروهای خارجی تابعی است که به روند قیمتی نرخ ارز نیما و بازار آزاد وابسته بوده و با افزایش نرخ ارز در سال آینده شاهد افزایش قیمت 5 تا 10 درصدی در بازار خودروهای خارجی خواهیم بود. البته تا شب عید قیمت خودروهای چینی به احتمال زیاد ثابت باقی خواهند ماند ولی در سال آینده شاهد افزایش قیمت با توجه به افزایش قیمت احتمال نرخ ارز خواهیم بود.

این کارشناس بازار خودرو در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت عرضه و تقاضا در بازار خودروهای چینی گفت: خودروهای چینی در حال حاضر وضعیت مهمی دارند و آن وظیفه پاسخگویی به نیاز مشتریان است که بسیار متنوع بوده و خودروهای داخلی غالبا قادر به تامین آنها نیستند. خودروی چینی قادر به جایگزینی با خودروهای داخلی هم هست ولی خب در حال حاضر مونتاژکاران ایرانی به دلیل کمبود قطعه قادر به تولید خودرو نیستند و این مساله باعث مشکلات زیادی شده است. معتقدیم که در صورت تامین قطعات سی کی دی برای مونتاژکاران چینی نباید در این بازار خللی ایجاد شده و آنها قادر به تنظیم بازار ایران هستند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا