مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار از تولید و قیمت پژو 301 و برنامه‌های ایران‌خودرو در سال 98!

پژو 301 از جمله خودروهایی است که شاید در بحبوحه قصه برجام می‌توانست بیشترین تاثیر را در روند خودروسازی کشورمان داشته باشد ولی این اتفاق همان‌طور که با عقد برجام آغاز شد ولی با بهم خوردن این توافقنامه بین المللی، عملا به محاق رفت و حالا یکی از مدیران ارشد ایران‌خودرو خبر از شروع تولید آن در اواخر سال 98 می‌دهد.

به گزارش چرخان، حسین نجاری مدیرعامل شرکت ساپکو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید پژو 301 در سال 98 گفت: در مورد تولید پژو 301 باید بگوییم که چیزی در حدود 50 تا 60 درصد قراردادهای لازم منعقد شده است. همچنین شرکت پژو فرانسه که در حال حاضر ایران را ترک کرده باید طبق قرارداد منعقد شده فی مابین ساپکو، ایکاپ و قطعه سازان جریمه‌ای معادل 7 هزار میلیارد تومان پرداخت نماید.

پژو 301مدیرعامل شرکت ساپکو در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت قیمت احتمالی پژو 301 را این‌گونه پاسخ داد: قیمتی که برای پژو 301 در نظر گرفته شده بالاتر از قیمت دناپلاس خواهد بود. ساپکو قراردادهایی را با قطعه سازان منعقد کرده است که طی سه سال حدود 150 هزار خودرو از این مدل به تولید خواهد رسید.

نجاری در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون مقدار داخلی سازی قطعات پژو 301 گفت: قبل از خروج پژو از ایران به داخلی سازی 64 درصدی در مورد قطعات این خودرو رسیده بودیم که در حال حاضر و با وضعیت پیش آمده در حال تلاش برای تولید سایر قطعات این خودرو هستیم. ما همچنین چیزی در حدود 1300 میلیارد تومان به قطعه سازان طرف قراردادمان پرداخت کردیم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این عدد را به 2 هزار میلیارد تومان برسانیم.

نجاری در ادامه به موضوع ارزبری تولید خودروها در خودروسازان اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم در تعداد تولید افزایش داشته باشیم و یا قیمت خودروهای داخلی را کنترل کنیم چاره‌ای جز عمیق‌تر کردن داخلی سازی محصولات نداریم. طبق تصمیم گیری‌هایی که در ساپکو داشتیم باید به کاهش ارزبری تولیدات به میزان 10 درصد در سال برسیم یعنی سالانه 10 درصد از ارزبری خودروها بکاهیم.

وی در ادامه افزود: از دیگر نکاتی که باید گفته شود این است که 50 درصد از قیمت تمام شده قطعات مربوط به مواد اولیه است که در سال 97 شاهد افزایش قیمت مواد اولیه داخلی بودیم که به طور مثال قیمت هرکیلو شمش آلومینیوم از 8 هزار تومان به 42 هزار تومان رسید و البته در حال حاضر کمی متعادل شده و به زیر 30 هزار تومان رسیده است. طبق برنامه ریزی انجام شده در سال های 98 و 99 به سمت داخلی سازی قطعات الکترونیکی خودروها خواهیم رفت.

گفتنی است که این شرکت در حالی مدعی تولید خودروهای پژو 301 است که در حال حاضر برای تولید پژو 2008 دچار مشکل بوده و توانایی تحویل بسیاری از تعهدات قبلی خود را نداشته و به ماه‌های بعدی موکول شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایران خودرو ماشین های ثبت نامی که ادعا میکنه تولید داخل هستند رو نمیتونه به متقاضیانی که پولش رو دادند و ثبت نام کردند تحویل بده میخواد پژو 301 بده بیرون ؟؟!!!!! بیشتر شبیه یه شوخیه این مسئله تا واقعیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا