مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

رکوردهای عجیب و جذاب خودرویی گینس!

مردم سراسر دنیا، سعی دارند باکارهایی عجیب، شگفت‌انگیز و با روش‌هایی خلاقانه، کارهایی که می‌توانند انجام دهند را به کتاب رکوردهای گینس وارد نمایند. وقتی این رکوردها، به دنیای جذاب خودروها، کشیده می‌شود، دو نوع رکورد گینس وجود خواهد داشت.

یکی ثبت بالاترین سرعت نهایی توسط یک خودرو است که کار بسیار سخت و فن آورانه ای بوده و نیاز به استفاده از بالاترین فن‌آوری‌های روز دنیا توسط آن شرکت، بر روی آن خودرو را دارد و دیگری هم رکوردهای عجیبی است که افراد مختلف در سراسر دنیا، مانند جا دادن حداکثر تعداد آدم داخل فولکس بیتل، می‌خواهند به نحوی آن را ثبت کنند.

با چرخان باشید تا با تعدادی از این رکوردها که بعضی، بسیار جذاب، بعضی تفننی و بعضی دیگر نیز شگفت‌انگیز هستند را به شما عزیزان معرفی نماییم.

رکورد کوچک‌ترین خودروی جاده‌ای جهان

خودروی دست‌ساز آستین کولسون، یک خودرو بسیار کوچک با 63.5 سانتیمتر ارتفاع، 1.26 متر طول و 65 سانتیمتر پهنا است. اگر فکر می‌کنید که این شبیه این خودرو را در اسباب‌بازی‌های کودکان نیز می‌توان پیدا کرد، باید گفت که این خودرو، با وسایل دورریختنی داخل گاراژ ساخته‌شده و حداقل توانایی‌های فنی یک خودروی معمولی برای رانندگی را، داراست.

پارکینگ موازی

پارک کردن به شیوه صحیح و اصولی، خود یک هنر به شمار می‌رود. به همین خاطر، آقای هان یو، خودروی مینی خود را در فضایی پارک کرده است که تنها 149 سانتیمتر، بیشتر از طول خودرویش جا داشته و به خاطر این موازی پارک کردن حرفه‌ای، توانسته نامش را در رکوردها، ثبت نماید.

پرموترین خودروی جهان

بله درست دیده‌اید. چنین رکوردهایی نیز در صنعت خودرو وجود دارند. خانم ماریا لوسیو موگنو از ایتالیا، با خرج کردن بیش از 70,000 دلار و صرف بیش از 150 ساعت زمان روی خودروی کلاسیک فیات 500 خود، توانسته خودرویش را به این شکل دربیاورد و رکورد بزند.

طولانی‌ترین سفر جاده‌ای

اگر فکر می‌کنید که تاکنون سفرهای طولانی و بسیار خسته‌کننده‌ای رفته‌اید، باید باخانم لیلیانانا اشمید و آقای امیل اشمید از سوئیس، بیشتر آشنا شوید. این زوج، سفر خود را از اکتبر 1984 در داخل یک تویوتا لندکروز شروع کرده و در سال 2017، رکورد طولانی‌ترین سفر جاده‌ای را با دیدن 186 کشور و با رانندگی کردن بیش از 741,064 کیلومتر به ثبت رساندند.

بیشترین چرخش‌های U شکل در 2 دقیقه

هر راننده‌ای، عاشق چرخیدن‌های حرفه‌ای با خودروی خود در این پیچ‌های جذاب است؛ اما 21 بار چرخیدن در مدت 2 دقیقه، چیزی نیست که هرکسی بتواند به آن برسد. الکس جردن با ثبت این رکورد، رکورد 13 چرخش توسط بریت کیت لاور با خودروی سوبارو BRZ در سال 2014 را از آن خود کند.

سریع‌ترین رانندگی معکوس

804 کیلومتر رانندگی کردن آن‌هم به‌صورت معکوس، کار چندان ساده و جذابی نیست؛ اما فردی کانادایی به نام راب گیبنی، با سرعت 66 کیلومتر بر ساعت در کانادا، این رکورد را به نام خود ثبت کرده است. اگرچه،66 کیلومتر بر ساعت به‌صورت معکوس، سریع‌ترین سرعت نیست اما 804 کیلومتر راندن، آن را تبدیل به رکورد کرده است.

سریع‌ترین رانندگی با چشمان بسته

مایک نیومن از بریتانیا، در سال 2013، با نهایت سرعت 299 کیلومتر بر ساعت با خودروی پورشه GT2 و با چشمانی بسته، توانست رکورد را به نام خود ثبت کند. تلاش بعدی او، سرعت 321 کیلومتر بر ساعت با چشمان بسته است که توانست رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

کشیدن سنگین‌ترین خودرو با طول 30,48 متر

این، یک رکورد جذاب، جالب و درخور توجه ای است که توسط کوین فست، برای کشیدن این خودروی آتش‌نشانی با وزن فوق‌العاده زیاد 11,648 کیلوگرم و با مسافت 30,48 متر، ثبت‌شده است. کوین فست برای انجام دادن این‌گونه کارهای شگفت‌انگیز و سنگین، از فردی قدرتمند مربوط به قرن نوزدهم بانام لوئیس سایر، الهام می‌گیرد.

طولانی‌ترین مسیر کشیدن خودرو باریش و استفاده از اسکیت

برای دلایلی که تنها خود کپیل گهلوت از راجستان هند، آن‌ها را می‌داند، این فرد توانسته به مسافت 61.56 متر، این خودروی سواری را با ریش‌های خود و استفاده از کفش اسکیت، بکشد. رکوردی که به‌نوبه خود، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

رکورد سرعت‌بالا با خودرو با استفاده از دوچرخ

وسا کیویماکی از فنلاند، توانسته این رکورد را با استفاده از تنها دوچرخ خودرویش و با سرعت‌بالای 186 کیلومتر بر ساعت، ثبت نماید. اگرچه راندن یک موتورسیکلت بسیار راحت‌تر از این رکورد است اما ما روحیه این فرد فنلاندی برای ثبت این رکورد را تحسین می‌کنیم.

بالاترین زمان صرف شده برای بوسیدن یک خودرو

شاید این‌گونه رکوردها برایتان عجیب و ناآشنا به نظر برسد اما در کنار رکوردی مانند بالاترین تعداد بوسه از یک خودرو در زمان 30 ثانیه در گینس، این رکورد کمی عجیب‌تر به نظر برسد. شاید باورتان نشود اما در کشور مکزیک، دو نفر در سال 2013، به مدت 76 ساعت، به‌صورت مداوم، یک خودرو را می‌بوسیدند. هدف از این رکورد برای نمایشگاه داران، تبلیغ بیشتر خودروهایشان و حتی هدیه دادن آن خودرو به شخص برنده است.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام من چهل ساعت بصورت مداوم و فقط توقف برای سوختگیری انجام داده ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا