مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

آمار عجیب از شاهکار رانندگی ایرانی‌ها در نوروز 98!

رانندگی ما ایرانی‌ها چیزی نیست که کسی با آن روبرو شده باشد و نسبت به عجیب و غریب بودن آن اظهار نظر نکرده باشد. کمتر ایرانی را می‌توان یافت که از مهارت رانندگی خود تعریف نکند و یا به هر ترتیبی که هست خود را یک راننده به تمام معنا نداند! اما آمار عجیبی که از تصادفات رانندگی در تنها دو هفته از ابتدای سال 98 منتشر شده نشان می‌دهد که یک شاهکار عجیب به ثبت رسیده است!

به گزارش چرخان، انتشار آمار مربوط به وضعیت رانندگی در کشورمان و همچنین آمار تصادفات و کشته و زخمی شدن بسیاری از هموطنانمان نشان می‌دهد که اگر سیل و زلزله و بسیاری از بلایای طبیعی نیز یارای رقابت با اتفاقاتی ندارد که به دست خود ما ایرانی‌ها رخ می‌دهد و آمار کشته‌های زیادی را برجا می‌گذارد!

رانندگیبه طور مثال در سیل‌های اخیری که در کشور شاهد بودیم چیزی در حدود 30 تا 50 نفر کشته ثبت شده است که منجر به سوگواری کل کشور شده و قطعا کشته شدن حتی یک نفر نیز بسیار دردناک است ولی طبیعتا وقتی برای این تعداد از مرگ و میر این مقدار از ناراحتی ایجاد می‌شود، کشتار صدها نفر در دو هفته از اول سال اتفاقی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت!

سردار کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی انتظامی جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: با توجه به شرایط موجود در جاده‌های کشور و وضعیت آب و هوایی چیزی در حدود نیمی از تصادفات کشور منجر به واژگونی خودرو شده است. البته در نوروز سال جاری تعداد تصادفات کاهش چشمگیری داشته است که ترکیبی از حوادث مربوط به تصادفات جاده‌ای و درون شهری بوده است.

رانندگی بعد از مصرف الکلوی در ادامه گفت: در مجموع بیش از 3 هزار نقطه از نقاط حادثه خیر جاده‌های بیرون شهری و همچنین بیش از 2 هزار نقطه از نقاط حادثه خیز درون شهری شناسایی شده است که پلیس با حضور خود سعی کرده تا از حجم اتفاقات و حوادث این نقاط بکاهد. به همین دلیل است که در این نقاط شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و حوادث هستیم.

سردار کمال هادیان‌فر در ادامه به جزئیات مربوط به رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های درون شهری و بیرون شهری گفت: طبق مصوبات صورت گرفته، شهرداری‌های موظف شدند تا نقاط حادثه خیز درون شهر را مدیریت کنند و مشکل آن را برطرف کنند و همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شده است که نقاط حادثه خیز جاده‌های برون شهری را برطرف نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا