مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر جدیدی از تویوتا هایلندر 2020 با قیافه جدید منتشر شد

برای اولین بار خودروی شاسی‌بلند تویوتا هایلندر سال 2000 میلادی روی خط تولید رفت و وارد بازار جهانی شد و تا به امروز سه نسل از این خودروی دوست داشتنی طراحی و ساخته شده است. انتظار می‌رود چهارشنبه هفته آینده تویوتا هایلندر 2020 در نمایشگاه بین‌المللی نیویورک به عنوان چهارمین نسل به نمایش گذاشته شود.

تا به امروز اطلاعات دقیقی از این خودرو منتشر نشده است ولی به تازگی تیزر هنرمندانه‌ای از این خودرو با کمک واقعیت مجازی توسط هنرمند مایکل مورفی بر روی وب‌سایت‌های خارجی قرار داده شده است. برای تولید این تیزر آقای مورفی از افکشن‌های پرینت 3 بعدی استفاده کرده و این خودرو را با دست در 200 قطعه مجزا طراحی کرده است که مطابق با رندر منتشر شده از تویوتا هایلندر 2020 است. از این رو اگر به این تیزر نگاهی بیندازید شاسی‌بلند تویوتا هایلندر 2020 را لایه لایه خواهید دید و این بستگی به تجسم شما دارد که چهارمین نسل از این خودرو را چگونه ببینید.

متاسفانه مسئولان تویوتا اطلاعات و جزئیات زیادی از این هایلندر جدید منتشر نکرده‌اند. بنابراین با تماشای این تیزر می‌توان گفت که این شاسی‌بلند سپر جلویی متفاوت دارد که کمی رو به بالا کشیده شده و باعث شده استایل جدیدی به این خودرو بدهد. خطوط پنجره هم در عقب خودرو یکدست با سقف با شیب کمی قرار گرفته که باعث ظرافت و کشیدگی هر چه بیشتر این خودرو شده است و به نظر می‌رسد فضای بزرگ و جاداری در داخل کابین تعبیه شده است.

در حال حاضر تویوتا هایلندرهای موجود در بازار مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری با قدرت خروجی 185 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر است و نسخه قدرتمند دیگر هم پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با قدرت خروجی 295 اسب بخار و حداکثر گشتاور 357 نیوتن متر وجود دارد. به طور قطع نمی‌توان درباره ویژگی‌های فنی چهارمین نسل از این خودرو صحبت کرد ولی می‌توان حدس زد که نسل بعدی پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با قدرت خروجی 301 اسب بخار و 362 نیوتن متر حداکثر گشتاور مانند مدل کمری را دارد. به علاوه انتظار می‌رود سدان کمری جدید مجهز به موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت خروجی 206 اسب بخار و حداکثر گشتاور 252 نیوتن متر باشد و نسخه هیبریدی آن هم به این مدل‌ها خواهد پیوست.

همچنین انتظار می‌رود چهارمین نسل از هایلندر کماکان محور جلوی موتور داشته باشد و گزینه انتخابی تمام محور یا همان چهار چرخ را به خریداران ارائه دهند. به احتمال زیاد بعد از رونمایی از تویوتا هایلندر 2020 این مدل تا قبل از سال جاری میلادی در بازار آمریکا دیده خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا