مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا لندکروزر همچنان در بازار ایالات متحده آمریکا حضور خواهد داشت

حدود 70 سال از وارد شدن تویوتا لندکروزر به خط تولید می‌گذرد و کماکان این خودروی شاسی‌بلند توانسته محبوبیت خود را بالا نگه دارد و سهم زیادی از فروش را به خود اختصاص دهد. به تازگی سرپرست بخش عملیات اتومبیل سازی در شمال آمریکا در مصاحبه با Motor Authority اعلام کرده که این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا باقی خواهد ماند.

در حال حاضر آخرین نسل از تویوتا لندکروزر در سال 2008 تولید شد ولی شایعه‌ها حاکی از آن است که در پاییز سال 2020 میلادی نسل جدید از این شاسی‌بلند رونمایی می‌شود و تا سال 2021 وارد بازار جهانی خواهد شد. قرار است کانسپت جدید این خودرو در اکتبر سال جاری در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش درآید.

شایعه‌های اخیر حاکی از آن است که لندکروزر جدید مجهز به پیشرانه هشت سیلندر 5.7 لیتری متصل به جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک خواهد بود یا پیشرانه شش سیلندر توئین توربو متصل به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک از آن را در بازار مشاهده خواهیم کرد. البته نسخه هیبریدی از این خودرو نیز در آینده تولید خواهد شد. به علاوه شاسی و پلتفرم نسل جدید بازبینی می‌شود که این به معنای طراحی ظاهری و داخلی متفاوت از نسخه‌های رایج در بازار هست.

جالب است بدانید لکسوس LX جدید نیز پیشرانه و پلتفرم مشابهی با نسل آتی لندکروزر خواهد داشت. با این وجود طراحان برای متفاوت نشان دادن این دو خودرو تغییراتی را اعمال خواهند کرد و بعد از رونمایی از لندکروزر، مدل جدید لکسوس به نمایش خواهد درآمد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در داخل کابین نمایشگر 12.3 اینچی تعبیه شود و از لحاظ ایمنی سیستم Toyota Safety Sense 2.0 را در برخواهد داشت. همچنین پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت خروجی 295 اسب بخار و حداکثر گشتاور 263 پوند فوت یا پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری با قدرت خروجی 240 اسب بخار ممکن است برای نسل آتی تویوتا لندکروزر در نظر گرفته شوند. برای خبرهای بیشتر از نسل آتی تویوتا لندکروزر و دیگر محصولات این برند ژاپنی همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا