مکمل بنزین
گوناگونخبر

تعمیرگاه های خودرویی آینده، چگونه خواهند بود؟

گروهی از خبرگان صنعت خودرو، با یکدیگر جمع شده‌اند تا بتوانند تصویر ذهنی خود ازآنچه که برای کارگاه‌های تعمیراتی آینده صنعت خودروسازی را متصور شده‌اند، به نمایش بگذارند.

بر اساس تحقیقی که بر روی بیش از 2,000 فرد بریتانیایی بزرگ‌سال صورت گرفته است، 59 درصد از آن‌ها، علاقه‌ای به کار کردن درجایی که فقط از هوش مصنوعی و روبات‌ها استفاده‌شده و به‌دوراز دست انسان است، ندارند. از میان این افراد، تنها 26 درصد آن‌ها، گفته‌اند که ممکن است به کار کردن در چنین محیط پر از فناوری و بدون دخالت انسان، علاقه داشته باشند.

این طراحان به کمک تصاویری که ایجاد کرده‌اند، تنها تصور ذهنی خود ازآنچه که ممکن است در کارگاه‌های تعمیراتی خودروها در سال 2050 مشاهده کنیم را به تصویر کشیده‌اند.

همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، استفاده از بازوهای روباتیک به‌صورت گسترده و همچنین پرینترهای سه‌بعدی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان، از مهم‌ترین و شاید بتوان گفت تنها ابزارهای تعمیراتی آینده خواهند بود. این تصاویر همچنین، محیط کاری بسیار متفاوتی را ازآنچه که در کارگاه های تعمیراتی خودرویی امروز مشاهده می‌کنیم، به تصویر کشیده‌اند.

این تغییرات شامل، یک محیط بسیار تمیز و بدون هیچ‌گونه آلودگی محیطی و همچنین اتصال تمامی سیستم‌های موجود در آن به‌وسیله ابزارهای الکترونیکی است. همچنین انتظار می‌رود که در چنین کارگاه‌هایی، از لیزر برای جوشکاری و برش استفاده‌شده و خودروهای آینده نیز می‌توانند به‌راحتی مشکل خود را شناسایی کرده و به سیستم اعلام کنند.

البته شاید در نگاه اول و تنها با در نظر گرفتن چهره کاملاً جدیدی که در سال‌های دور و یا نزدیک آینده ممکن است صنعت خودرو را دگرگون کنند، کمی نگران شویم، اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با ورود گسترده هوش مصنوعی و ابزارهای الکترونیکی و روباتیک به این صنعت و مخصوصاً صنعت تعمیر خودروها، شغل‌های جدیدی به‌واسطه همین ابزارهای مدرن ایجاد خواهند شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا