مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز CLA مدل 2020 را بهتر بشناسید

مرسدس CLA از سال 2013، تقریبا 15،000 دستگاه در استرالیا فروش داشته است. در واقع این خودرو توانست نسبت به محصولاتی مانند بی‌ام‌و ایکس 3 و آئودی A4، موفق‌تر ظاهر شود و این روند با مدل جدید نیز ادامه خواهد داشت. نسل قبلی CLA در جذب خریداران جدید به خانواده مرسدس بنز موفق بوده است، سری جدید 2020 با نام‌های CLA 200 و 250 4Matic در اختیار مردم قرار خواهند داشت که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

از خارج، CLA جدید نسل جدید زبان طراحی مرسدس را نشان می‌دهد که از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب، طراحی مدرن را به رخ می‌کشند. گوردن واگنر، رئیس بخش طراحی این شرکت، معتقد است که CLA می‌تواند یک نماد طراحی مدرن باشد. در طراحی، چراغ های عقب بالاتر هستند در حالی که چراغ های جلو پایین ترند، که همین اختلاف ارتفاع، جلوه‌ای اسپرت به خودرو بخشیده است.

در داخل کابین، CLA در حال حاضر فضا بسیار بسیار جادار است و ما هیچ مشکلی در صندلی‌های جلو و عقب برای درایوهای طولانی نداشتیم. البته شما برای مدت طولانی تنها می‌توانید با 4 سرنشین در این خودرو راحت باشید. در داخل کابین خودروی ما ترکیبی از متریال آلومینیومی و پلاستیک‌های سیاه و سفید اسپرت بکار گرفته شده بود و دریچه‌های هوا طراحی واقعا خوبی داشتند که باعث جذابیت بصری فراوان کابین شده‌ بودند.

CLA شامل تمامی آخرین فن‌آوری‌های سیستم اطلاعاتی MBUX برند آلمانی می‌شود در مورد MBUX باید گفت که واقعا شگفت ‌انگیز است و از این بهتر را نمی‌توانید در هیچ خودروی دیگری بیابید. با وجود این سیستم دیگر نیازی به رابط کاربری اندروید و اپل نخواهید داشت اما خب، این سیستم‌ها به صورت استاندارد در سی‌ال ‌ای وجود دارند. حتی ساعت‌های سلامتی برند گارمین نیز به CLA متصل می‌شوند و در طول حضور شما در خودرو می‌توانند وضعیت سلامتی‌تان را بسنجند.

مرسدس برای مشتریان بسته روشنایی 64 تایی را در نظر گرفته تا محیط داخلی جذابی را فراهم کند. در این آزمایش مدل CLA 250 4Matic جدید در اختیار ما قرار داشت که مجهز به موتور 2.0 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با قدرت 165kW و 350Nm گشتاور طاست. نسخه‌های جدیدتر مرسدس CLA بزودی معرفی خواهند شد که بی‌شک موتورهای جذاب‌تری دارند.

اگر چه مدل‌های AMG بیشتر به خودروهای اسپرت شباهت دارند اما 250 می‌تواند از 0-100 کیلومتر در ساعت را تنها در 6.3 ثانیه طی کند که رقم چندان بالایی نیست.بخش فنی در جاده و شرایط داینامیکی، به‌نوعی نیست که ما از مرسدس انتظار آن را داشته باشیم اما می‌توان رانندگی با CLA جدید را متوسط با تمایل به خوب‌بودن تلقی کرد.

ماشین ما از سیستم تعلیق اختصاصی نسبت به مدل استاندارد بهره می‌برد که نمی‌توان در مورد مدل‌های استاندارد این خودرو نظر داد اما فنربندی سی‌ال‌ای به‌اندازه‌ای که توقع دارید، خوب است. بر خلاف ظاهر بسیار پر زرق و برق در بخش فنی ما چندان متقاعد نشدیم که مرسدس در کلاس خود، بهترین است اما توجه کنید که یک شیر همیشه سلطان جنگل است. پیش‌بینی می‌شود CLA با دستکاری‌های AMG بسیار جذاب‌تر خواهد شد که هنوز این مدل‌ها به دست ما نرسیده‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا