Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تقابل نسل جدید مرسدس CLS و آئودی A7 در یک روز بارانی؛ دربی آلمانی!

همه فن حریف‌ها، ببار باران!

آئودی A7 در یک روز بارانی و در کالیفرنیا به مصاف مرسدس CLS450 4MATIC رفته است.

مرسدس بنز با رونمایی از CLS در سال 2004، رقابت جدیدی را در دنیای خودروسازی به جهانیان معرفی کرد که منجر به شکل گرفتن کلاس جدیدی به نام کوپه 4 درب شد. با این حال یکه تازی مرسدس در این کلاس با روی کار آمدن رقیبانی قدر از آلمان به خطر افتاد و اکنون با روی کار آمدن نسل سوم این خودرو و نسل دوم یکی از مدعیان اصلی این رقابت، آئودی A7، جنگ برای به دست گرفتن تاج و تخت این کلاس شدت گرفته است.

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A7

شهرآورد آلمان!

رانندگی در یک روز بارانی و مسیری طولانی، شرایط ایده آلی را برای ارزیابی نسل جدید دو خودروی آئودی A7 مدل 2019 و مرسدس بنز CLS450 4Matic تدارک دیده است. دو خودروی آلمانی و دو دیفرانسیل که بی­‌ام‌­و 640i xDrive گرن کوپه ­از قافله عقب افتاده را در کنار خود غایب می‌بینند. با این حال بی‌ام‌­و در حال آماده سازی نسل جدید سری 6 گرن کوپه است تا با ایجاد انحنای بیشتر سقف، صلاحیت حضور در این رقابت را بیش از پیش کسب کند!

موتورهای 3 لیتری 6 سیلندر توربوچارجر نیروبخش هر دو خودرو هستند که در آئودی به صورت V شکل و در مرسدس بنز با آرایش خطی مدیریت شده‌اند. این موتور جدید مرسدس اولین موتور 6 سیلندر خطی با مکانیزم تزریق مستقیم سوخت پس از نمونه 3 لیتری موجود در 300SL بین سال‌های 1954 تا 1963 می‌باشد. همچنین مرسدس با به کار بردن یک موتور الکتریکی 48 ولتی قرار گرفته در بین موتور و سیستم انتقال قدرت، در مواقع لزوم 21 اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار این کوپه 4 در قرار خواهد داد. به گفته مرسدس کاربرد اصلی این موتور کوچک الکتریکی، به حداقل رساندن تاخیر توربوهای موتور بنزینی است. با این حال آئودی برخلاف مرسدس بنز، با اتصال یک موتور الکتریکی 48 ولتی توسط تسمه به موتور اصلی، در افزایش حداکثر توان خروجی پیشرانه آئودی هیچ نقشی ندارد و تنها به عنوان دینام و کمکی برای سیستم استارت-استاپ موتور به کار گرفته شده است. همچنین این سیستم به کاهش وقفه توربو کمک شایانی می‌کند.

این دو آلمانی به واسطه ژن غالبشان همانند خودروهای لوکس امروزی، کوله باری از تکنولوژی را با خود حمل می‌کنند تا در کنار سیستم‌های سرگرمی بی شمار، بتوان آن‌ها را با امکانات موجود در ناسا مقایسه کرد! با این تفاسیر قیمت گران این دو خودرو کاملا قابل پیش بینی است و قیمت پایه آئودی A7 معادل 68.995 دلار، و قیمت پایه‌ای CLS معادل 72.695 دلار می‌باشد که مدل‌های موجود در تست به ترتیب 83.240 دلار و 94.540 دلار قیمت دارند.

اگرچه سقف صیقلی، شیشه‌های بدون فریم و تبلیغات گسترده دو شرکت سازنده سعی در معرفی محصولاتی متمایز می‌کند، اما این دو دقیقا سدان‌های آئودی A6 و مرسدس E کلاسی می‌­باشند که مایل هستند در کنار جذابیت بیشتر، فراتر از چیزی که هستند خود را نشان دهند.

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A72. مرسدس بنز CLS450 4Matic (رتبه دوم)

مرسدس CLS حدود 15 سال قبل در میان انبوهی از سدان های 4در محبوب، موفق و مورد احترام بسیاری از شرکت‌ها، به عنوان پیشگام سدان های 4در کوپه پا به عرصه وجودی گذاشت. اکنون CLS جدید، سومین نسل از این خودرو به شمار می‌رود که ضمن پیروی از استایل دو نسل قبلی، خود را با زبان جدید مرسدس بنز وفق داده است. همچنین پرستیژ و خاص بودن CLS جدید را می‌توان مقداری به مرسدس AMG GT4-Door، مدلی بسیار زیبا و قدرتمند از برداشتی مشابه نسبت داد. با این حال برای مقایسه این خودرو با آئودی A7 در ابتدا به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم که تفاوت چندانی با آئودی A7 ندارد.

شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه‌ای، ضریب درگ 0.93 جی، میزان سرو صدا در داخل کابین (معادل 63 دسیبل)، مصرف سوخت یکسان و دستیابی به حداکثر سرعت یکسان از جمله شباهت های این دو خودرو به شمار می‌رود. بنابراین انتخاب بین این دو بیشتر به سلیقه و میل و رغبت افراد بستگی خواهد داشت.

حقیقتا موتور 6 سیلندر خطی جدید مرسدس آن طور که باید ظاهر نمی‌شود و با داشتن 27 اسب بخار قدرت بیشتر، همانند آئودی A7 حداکثر 510 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. با این حال هیچ گونه ضربه توربو احساس نمی‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که CLS جدید تمام 21 اسب بخار نیروی موتور الکتریکی خود را صرف جبران 17 کیلوگرم اضافه وزن خود می‌کند.

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A7به گفته مرسدس این موتور الکتریکی قبل از به کار افتادن توربو، در جهت خنثی کردن تاخیر توربو گشتاور مورد نیاز را فراهم می­‌کند تا در هنگام تعویض دنده‌­ها تاثیر مثبتی بر روی لذت رانندگی داشته باشد.

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک قرار گرفته بر روی نسل جدید CLS نیز، در هنگام استفاده از پدال‌های نصب شده در پشت فرمان عمل تعویض دنده‌ها را به آرامی انجام می‌دهد. با این حال این گیربکس در حالت اتوماتیک تمایل چندانی به تغییر دنده نشان نمی‌دهد.

تایرهای تابستانی مرسدس بنز با ابعاد 245/40R-19 در جلو و 275/35R-19 در عقب در کنار فنرهای گازی سفارشی و سیستم چهارچرخ محرک 4Matic نهایت چسبندگی و پایداری را حتی در جاده‌های لغزنده برای مرسدس CLS نسل جدید پدید آورده است. بنابراین برای سریع رفتن با این خودرو چندان کار سختی در پیش نخواهید داشت. با این حال ساختار CLS تاحدودی خشک و ضعیف عمل می‌کند و با حرکت در کوچکترین جاده‌های سنگلاخی یا مسیرهای نامسطح، در تمامی حالت‌های رانندگی لرزش ستون فرمان در دستان راننده احساس می‌شود.

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A7
طراحی داخلی استادانه و به کاربردن متریال با کیفیت در کابین یکی از بهترین کوپه های 4در دنیا

همانطور که طراحی خارجی مرسدس بنز به طور شگفت انگیزی زیبا به نظر می‌رسد، طراحی داخلی نیز با ظرافت خاصی انجام شده است و با قرار گرفتن در آن با فضایی مدرن به سبک مرسدس روبرو خواهید شد که جزییات جدیدی را با معماری فضای داخلی E کلاس در هم آمیخته است. تریم چوبی با کیفیت به همراه رگه‌های نقره‌ای درون آن، دریچه‌های توربین مانند سیستم تهویه با قدرت پرتاب باد عالی و چراغ‌های مخفی متشکل از 64 رنگ مختلف با امکان تغییر رنگ‌ها به صورت متناوب، همانند یک خانه مجل محیطی بی‌نظیر، لوکس و آرام بخش را برای سرنشینان خودرو رقم زده است.

از برتری‌های کابین CLS نسبت به A7 می‌توان به  صندلی‌های راحت‌تر، فرمان خوش دست و ضخیم و یک نمایشگر هدآپ دیسپلی پیشرفته که طراحی متمایز آن به سهولت استفاده از آن کمک کرده است، اشاره کرد. با این حال کابین CLS تنگ‌تر و محدودتر از A7 احساس می‌شود. همچنین صفحه نمایش 12.3 اینچی زیبا و عریض قرار گرفته در بالای داشبورد نیز که توسط یک تاچ پد کنترل می‌­شود، در مقایسه با سیستم مالتی تسکینگ مجهز به بازخورد لمسی آئودی (صوتی و لرزش) ، کمی قدیمی به نظر می‌رسد!

در انتها قیمت گذاری این خودرو، در تثبیت جایگاه دوم مرسدس نقش اساسی ایفا می‌کند.

مرسدس بنز CLS450 4Matic
نقاط مثبت:  طراحی جذاب، تکنولوژی موتور 6 سیلندر خطی، مناسب رانندگی در تمامی شرایط آب و هوایی
نقاط منفی: ساختار نسبتا ضعیف و خشک، گیربکس نسبتا کند، فضای محدود و تنگ کابین

 

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A71. آئودی A7 (رتبه اول)

روح خالص و بی آلایش آئودی را می‌توان در کنار طراحی کشیده و جالب توجه، واکنش سریع به رفتارهای راننده، هندلینک در خور توجه و بازخوردهای لمسی سیستم مالتی تسکینگ آئودی را به عنوان برگ برنده A7 دانست. به عبارتی می‌توان گفت چیزی که آئودی در نهایت به سرنشینان خود هدیه می‌دهد، احساس رضایت در هنگام سوار شدن، رانندگی و پیاده شدن از خودرو است.

جذابیت طراحی ظاهری A7 از چراغ های LED در نمای جلو شروع می‌شود و تا روشن شدن چراغ‌های خاص عقب ادامه پیدا می‌کند. ترکیب ویژگی‌های اسپرت ظاهری با شاخصه‌هایی لوکس و تشریفاتی، اعتباری ویژه به کوپه‌ چهار در آئودی داده است. با این حال تا حدودی تقابل الکترونیک با روح اسپرت این خودرو، کمی سردرگرمی ایجاد می‌کند. در هر صورت اگرچه آئودی برای ساخت A7 از انبوهی از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده کرده است، اما با خودرویی بی روح فاصله زیادی دارد.

برخلاف طراحی سیال گونه مرسدس CLS، نسل دوم آئودی A7 از خطوط تیزتر و خشونت بیشتری در طراحی آن استفاده شده است و تا حدودی عضلانی طراحی شده است تا همچنان به طور ناخودآگاهی ظاهر اسپرت و در عین حال سنگین خود را به رخ رقبا بکشاند.

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A7همچنین طراحی آئودی A7 در مقایسه با CLS بیشتر به سمت کوپه تمایل پیدا کرده است و از فضای صندوق به مراتب بیشتری (538 لیتر در مقابل 340 لیتر) در مقایسه با مرسدس بنز برخوردار است که تقریبا آن را نزدیک به کراس‌اورهای با دو ردیف صندلی قرار می‌دهد.

آئودی A7 برخلاف CLS از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک بهره می‌برد که به طور رضایت بخشی عمل تعویض دنده‌ها را سریع انجام می‌دهد. همچنین تقریبا تاخیر و عقب ماندگی توربو در موتور جدید وجود ندارد و سیستم هوشمند 4 چرخ محرک کواترو نیز بهترین رانندگی را در تمامی شرایط آب و هوایی برای A7 جدید رقم می‌زند.

با این حال می‌توان گفت که پایداری و ثبات آئودی به مقدار زیادی به شاسی و پلت فرم بی نقص آن باز می‌گردد. همچنین ناگفته نماند که آئودی A7 نه تنها با تایرهای 255/35R-21 استاندارد خود، بلکه با وجود چرخ های 21 اینچی سفارشی نیز، عملکرد نرمی از خود نشان می‌دهد.

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A7
صفحه نمایش های لمسی مجهز به بازخورد لمسی، تداعی کننده لمس دکمه های فیزیکی

بازخورد لمسی سیستم سرگرمی آئودی در داخل کابین بیشترین توجهات را به خود جلب می‌کند. مجموعه الکترنیکی آئودی به همراه رزولیشن بالای هر دو صفحه نمایش مجهز به بازخورد لمسی در قالب پکیج گران قیمت پرستیژ 8300 دلاری، استاندارد جدیدی را برای این کلاس تعریف کرده است. همچنین آئودی ترفندهای خاصی را برای افزایش فضای سر و شانه سرنشینان به کار برده است تا به فضای مجلل کابین لطمه ای وارد نشود.

اگرچه مرسدس CLS آغازگر راهی بود که امروزه رقیبان زیادی در آن جولان می‌دهند، اما آئودی A7 توانست بعد از به روزرسانی‌های مشهود و غیر مشهود، با افتخار خود را بهتر از CLS نشان دهد و تاج پادشاهی را از CLS بگیرد و تبدیل به یکی از برترین کوپه‌های چهار درب آلمانی شود.

آئودی A7
نقاط مثبت: هندلینک و عکس العمل مناسب، فضای داخلی دلنشین با طراحی زیبا، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن
نقاط منفی: موتور فقدان شخصیت خاص

 

2019-audi-a7-vs-mercedes-benz-cls450- تقابل مرسدس CLS و آئودی A7

حداکثر امتیاز بخش آئودی A7 مرسدس بنز CLS450 4Matic
رتبه 1 2
راحتی راننده 10 10 8
ارگونومی 10 9 8
راحتی ردیف دوم صندلی‌ها 5 4 3
فضای ردیف دوم صندلی‌ها 5 5 4
فضای محفظه بار 5 5 1
امکانات و تجهیزات رفاهی 10 10 9
طراحی داخلی 10 10 8
طراحی خارجی 10 9 7
قیمت مدل آزمایش 20 20 17
مجموع امتیازت 85 82 65
پیشرانه (در یک چهارم مایل)
شتاب طی 400 متر 20 20 20
انعطاف پذیری 5 3 3
مصرف اقتصادی 10 10 10
تکنولوژی پیشرانه 10 8 9
سیستم انتقال قدرت 10 8 7
مجموع امتیازت 55 49 49
شاسی و پلت فرم
عملکرد 20 20 20
راحتی سیستم فرمان 10 7 6
راحتی سیستم ترمز 10 8 8
فرمان پذیری 10 8 8
رانندگی – سواری 10 9 8
مجموع امتیازت 60 52 50
تجربه رانندگی
لذت رانندگی 25 21 19
مجموع امتیازت 225 204 183

 

مشخصات فنی:

آئودی A7 مدل 2019 مرسدس بنز CLS450 4Matic مدل 2019
قیمت مدل آزمایش 83.240 دلار 94.540 دلار
قیمت پایه 68.995 دلار 72.695 دلار
ابعاد و وزن
طول (سانتی متر) 496.8 498.8
عرض (سانتی متر) 190.7 188.9
ارتفاع (سانتی متر) 140.2 140.4
فاصله محورها (سانتی متر) 292.6 293.8
وزن 1.983 (کیلوگرم) 2 (تن)
پیشرانه و قوای محرکه
موتور توربوچارج DOHC 24 سوپاپه V-6 با حجم 2995 سی سی + مکانیزم تزریق مستقیم سوخت توربوچارج DOHC 24 سوپاپه 6سیلندر خطی با حجم 2999 سی سی
قدرت (اسب بخار) 335 362
گشتاور (نیوتون متر) 501 501
گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
شاسی و پلت فرم
سیستم تعلیق (جلو و عقب) چند اتصالی، فنر مارپیچی، آنتی رول بار چند اتصالی، فنر گازی، آنتی رول بار
ترمز جلو: 13.8 اینچی مجهز به خنک کننده

عقب: 13 اینچی مجهز به خنک کننده

جلو: 14.2 اینچی خنک کننده سوراخدار

عقب: 14.2 اینچی خنک کننده

لاستیک ها 255/35 R-21 جلو: 245/40 R-19

عقب: 275/35 R-19

نتیجه آزمون:

آئودی A7 مرسدس بنز CLS450 4Matic
صفر تا 48 کیلومتر (ثانیه) 1.5 1.6
صفر تا 100 کیلومتر (ثانیه) 4.8 4.8
صفر تا 160 کیلومتر (ثانیه) 11.5 11.3
یک چهارم مایل (ثانیه) 13.1 13.0
مسافت توقف از 112 کیلومتر بر ساعت 47.8 متر 49.3 متر
میزان صدا
در حالت درجا (دسیبل) 38 37
در حالت پر گاز (دسیبل) 69 74
در سرعت 112 کیلومتر بر ساعت (دسیبل) 63 63

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.