مکمل بنزین
تحلیلیخبر

خط تولید 4 خودروی پرطرفدار ایران‌خودرو و سایپا متوقف شد!

تندر 90 و تندر پلاس از جمله خودروهایی هستند که سالیان سال در خط تولید خودروسازان کشورمان حضور داشتند و البته در دسترسی مردم به خودروهای ارزان‌قیمت ولی با کیفیت نقش بسزایی را ایفا کردند که تحریم‌ها و عدم دسترسی به قطعات مورد نیاز این خودروها باعث شده تا عملا پارس خودرو و ایران‌خودرو امکان تولید این خودروها را نداشته باشند.

به گزارش چرخان، آمار تولید ماهانه خودروسازان کشورمان که معتبرترین آمار وضعیت خودروسازی کشورمان محسوب می‌شود، در فروردین ماه نیز منتشر شد و حاوی نکات جالبی از وضعیت صنعت خودروسازی کشورمان بود که از جمله آن می‌توان به کاهش تولید در بعضی از محصولات پرطرفدار بازار اشاره کرد.

پژو 207 صندوقدار ایران‌خودرواما نکته مهم در مورد آمار منتشرشده در مورد تولید خودروهای سواری در کشور این است که تولید خودروهایی مثل تندر 90 در شرکت پارس خودرو، تندر اتوماتیک در شرکت ایران‌خودرو و محصولاتی مثل آریو و برلیانس متوقف شده و مشخص نیست که تعهدات مربوط به این خودروها چه خواهد شد! البته پارس خودرو و ایران‌خودرو در مربوط به محصولات خانواده رنو خود تعیین تکلیف کرده و از عدم توانایی خود برای تولید این محصولات خبر دادند ولی به تازگی مشخص شده است که برلیانس و آریو نیز به جمع این خودروها افزوده شده است!

طبق آمارهای منتشرشده پیرامون تولید خودروهای داخلی در کشور، سه خودروساز بزرگ کشورمان در اولین ماه سال اقدام به تولید بیش از 40 هزار خودرو کرده‌اند این آمار در سال 97 چیزی در حدود 69 هزار خودرو بود! این کاهش تولید خودرو در حالی است که خودروسازان بایستی در سال جاری حداقل به تولید 1 میلیون خودرو برسند تا وضعیت عرضه خودرو در کشور به حداقل نقطه تعادلی برسد!

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاشاید عجیب‌تر باشد اگر بدانید که تولید خودروسازان در اسفندماه بالای 70 هزار خودرو بود و انتظار می‌رفت که روند تولید این شرکت‌ها در فروردین ماه به بالاتر از این عدد صعود کند ولی کاهش بسیار زیادی را تجربه کرده است! ایران‌خودرو و سایپا در بسیاری از محصولات کاهش تولید بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند و در اندک مواردی نیز کاهش خاصی در این موارد شاهد نبودیم.

اما در مقابل گروه خودروسازی سایپا با توقف تولید برلیانس و آریو روبرو شده و در مورد خودروی چانگان نیز کاهش تولید 5 درصدی را به ثبت رسانده است ولی نکته اصلی اینجاست که وضعیت تولید خودرو در شرکت خودروسازی پارس خودرو بسیار بد بوده و اخبار منتشر شده از این شرکت نشان می‌دهد که در صورت عدم توجه به این شرکت، به زودی شاهد اتفاقات بدی در خط تولید این شرکت خواهیم بود که قطعا به تعدیل نیرو نیز خواهد کشید.

ساندرو پارس خودرودر مورد تولید خودروهای خانواده رنو نیز وضعیت در پارس خودرو و ایران‌خودرو تقریبا مشابه بوده و به صورت کلی آمار بسیار نگران کننده‌ای از تولید محصولات این برند شنیده می‌شود ولی نکته مهم اینجاست که شرکت‌های مذکور حتی قادر به تولید مناسب در سایر محصولات خود نبوده تا بتوانند رضایت مشتریان را از طریق تحویل سریع سایر خودروها جلب نمایند!

با توجه به وضعیت پیش‌آمده برای خودروسازان به احتمال فراوان ادامه‌دار خواهد بود و وعده خودروسازان برای تحویل تعهدات تا مهرماه عملیاتی نمی‌شود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا