مکمل بنزین
گوناگونشرایط فروش

کدام شرکت در ارائه شرایط فروش محصولاتش بهتر عمل کرده است؟

با اوج گرفتن قیمت خودروهای داخلی و خارجی در چند هفته اخیر بسیاری از شرکت‌ها در ارائه شرایط فروش محصولاتشان نیز عملکرد بدی داشته و عملا با کم کردن عرضه خود، بر طبل گرانی‌ها نیز کوبیدند ولی بررسی وضعیت عملکردی این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر و حتی یکسال اخیر نشان می‌دهد که کدام شرکت توانسته وضعیت بهتری را نسبت به رقبا از نظر شرایط فروش منعطف با مشتریان ارائه نماید.

به گزارش چرخان، بررسی‌ها از بازار خودروهای داخلی و خارجی نشان می‌دهد که شرایط فروش ارائه شده توسط خودروسازان داخلی و همچنین شرکت‌های واسط فروش خودروهای خارجی وضعیت متفاوتی داشتند که بعضی از این شرکت‌ها از شرایط پیش آمده در بازار کمال استفاده یا همان سو استفاده را داشتند و بعضی دیگر از خودروسازان نیز نه استفاده‌ای از این اوضاع داشتند و نه به فکر سو استفاده افتادند ولی بعضی از این شرکت‌ها نیز علیرغم منطبق کردن قیمت محصولاتشان با بازار، اما با شرایط با ثبات‌تری در مورد شرایط فروش برخوردار بودند.

شرایط فروشبررسی‌ها نشان می‌دهد که کرمان موتور در بین خودروسازان داخلی کشورمان، که البته عملکرد واسط نیز در مورد خودروهای خارجی داشته و به نوعی سومین خودروساز بزرگ کشورمان محسوب می‌شود، توانسته با مدیریت درست بازار محصولاتش از ارائه شرایط فروش متنوع تخطی نکرده و عملکرد به مراتب بهتری را در این زمینه داشته باشد.

گفتنی است که این شرکت در سال گذشته و در اوج روند صعودی قیمت‌ها، تقریبا اولین شرکتی بود که اقدام به عرضه محصولاتش با شرایط نقد و اقساط کرد که توانست قدرت خرید مردم را در حالی که وضعیت درآمدیشان تغییر خاصی نکرده بود، بالا برده و با قیمت‌های به مراتب بهتر نسبت به قیمت‌های فعلی بازار خودروهای خارجی، مردم را صاحب خودرو نماید.

هیوندای النترا 2018همچنین این شرکت پس از ارائه اولین شرایط فروش اقساطی برای محصولات جک و لیفان خود، در ادامه اقدام به فروش و پیش فروش نقد و اقساط نیز کرد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت محصولات این شرکت در بازار آزاد داشت و از سوی دیگر اینکه برخلاف رقیب دیرینه خود از افزایش قیمت‌های هفتگی و ماهانه نیز خودداری می‌کرد که همین موضوع ثبات بازار بهتری را برای این شرکت ایجاد کرده بود.

به نظر می‌رسد که سیاست کلی این شرکت در سال‌های اخیر به صورت کلی تغییر کرده و بر کیفیت خدمات رسانی افزوده شده است که این موضوع به خوبی در طرح نوروزی این شرکت قابل مشاهده بوده و برای اولین بار سطح متفاوتی از خدمات امدادی را به مشتریان ارائه نمود.

همچنی گفتنی است که این شرکت در فروردین ماه نیز شرایط فروش مختلفی را به مشتریان عرضه کرد که از جمله آن شرایط فروش نقد و اقساط بود و فروش نقدی نیز برای محصولاتش برقرار شده بود. کرمان موتور که جزو زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی کرمان محسوب می‌شود، در زمینه تحویل خودروهای پیش فروشی نیز عملکرد به مراتب بهتری داشته و مشکلاتی که سال گذشته پیرامون بدعهدی هیوندای در زمینه النترا داشت نیز به طور کلی برطرف شد و این شرکت به خوبی توانست با تخصیص خودروهای جایگزین، رضایت مشتریانش را جلب نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا