مکمل بنزین
خبرداخلی

کراس اوورهای دوست داشتنی این روزهای بازار خودروی ایران!

سال‌ها پیش که تمایل مردم برای خرید خودروهای شاسی بلند برای خودروسازان بیش از پیش نشان داده شد و تقاضا برای خرید این خودروها که البته به نیت آفرود ساخته می‌شدند، افزایش یافت، خودروسازان به فکر تولید یک نوع از این شاسی بلندها افتادند که ویژگی‌های خاص آفرود را نداشته باشد ولی تقاضا ارتفاع بالاتر را برای مشتریان برطرف کنند که به همین دلیل کراس اوورهای دوست داشتنی این روزهای بازار خودرو تولید شدند و روز به روز بر فروششان افزوده شد.

به گزارش چرخان، با ابراز تمایل مردم برای خرید خودروهای بلند قد بدون نیاز به قابلیت‌های آفرود، عملا خودروسازان رو به تولید سی‌یو‌وی‌هایی کردند که به سافت رود نیز معروف بودند که تحلیلگران بازار این دسته از خودروها را به اس یو وی‌های تظاهرکننده به خودروهای آفرود نامیدند!

پس از مدت کوتاهی شاهد تقسیم بندی کراس اوورهای شهری به سه سایز بزرگ مانند بعضی از مدل‌های لکسوس، سایز متوسط مانند لکسوس ان ایکس و سایز کوچک مانند نیسان جوک تقسیم شدند که هر کدام از این سایزها مورد استقبال مشتریان قرار گرفتند و خودروسازان را برای تولید هر چه بیشتر انواع مدل‌های این سه سایر تشویق کردند.

البته علاقه مردم برای خرید این کراس اوورهای دوست داشتنی به قدری زیاد بود که یک کلاس جدید نیز در خودروسازان ایجاد شد که کوچکتر از سایز کوچک بودند و به نوعی خودروهای هاچ‌بک بزرگ شده بودند که نیاز بخش دیگری از مردم را مرتفع می‌کرد. در کشور ما نیز این کلاس با استقبال زیادی روبرو شده و کراس اوورهای دوست داشتنی قد و نیم قد مانند رنو ساندرو استپ وی، لیفان X50، ام‌وی‌ام X22 و حتی دانگ‌فنگ H30 کراس به فروش‌های خوبی رسیدند و تجربه‌های بی نظیری را برای شرکت‌ها رقم زدند.

انتخاب از بین این خودروها به سلیقه و انتخاب مشتریان بستگی دارد ولی هر کدام از این موارد دارای مزایایی هستند که بسته به نوع مزیت باعث می‌شود تا مردم انتخاب نهایی خود را انجام دهند. لیفان X50 اولین خودرویی بود که در این کلاس ظهور کرد و البته به همین دلیل توانست موقعیت خوبی را در بازار کسب کرده و فروش خوبی را تجربه کند. لیفان X50 برای اولین بار نه آن‌قدر کوچک بود که در کلاس سدان‌های معمولی ارزیابی شود و نه آنقدر بزرگ که در کلاس شاسی بلندها ارزیابی گردد.

لیفان X50 به خوبی توانست با یک کیفیت مناسب و با قیمتی در دسترس مردم آغاز کننده یک راه جالب برای صنعت خودروسازی کشورمان باشد. ام‌وی‌ام X22 گزینه بعدی در این سری از کراس اوورهای دوست داشتنی است که با ظاهری زیبا توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند ولی تنوع آپشن بندی‌های این خودرو عملا مشتریان را گیج می‌کرد.

رنودانگ‌فنگ H30 کراس شاید عجیب‌ترین نوع از این کلاس باشد که حتی همین حالا نیز نمی‌توانیم با قطعیت تمام اقدام به ارزیابی این خودرو در کلاس کراس اوورهای دوست داشتنی مورد بحث قرار دهیم ولی به هر حال از جمله خودروهایی بود که علیرغم عدم تناسب لاستیک و بدنه و بسیاری دیگر از اشکالات، موفقیت خوبی کسب کند. آخرین گزینه این لیست نیز که چینی نیست و از کیفیت و طرفداران زیادی برخوردار است، رنو ساندرو استپ‌وی بوده که حالا با رقمی نزدیک به 200 میلیون تومان معامله می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چرا اینقدر عکس تکراری از ایکس 50 میذارید ؟!! کانال @lifanx50 یا پیج اینستاگرامش برید خوب 4 تا عکس خوب و قشنگ رو بردارید پست کنید تا جذاب باشه هر سایتی میریم همش یه عکس قدیمی از این ماشین رو به عنوان نمایشش انتخاب میکنن !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا