مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیات طرح زوج و فرد جدید یا همان محدوده کنترل آلودگی هوا + جزئیات

محدوده کنترل آلودگی هوا نام جدیدی است که به طرح زوج و فرد سابق گذاشته شده و تغییرات زیادی در قوانین آن داده شده است که عملا باعث سردرگمی مردم شده است. حالا با توجه به نزدیک بودن به تاریخ اجرایی شدن این طرح در تهران سوالات زیادی پیرامون آن مطرح شده که در این مطلب به صورت خلاصه به مهم‌ترین موارد آن پاسخ می‌دهیم.

به گزارش چرخان، عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در مصاحبه‌ای پیرامون موضوع طرح ترافیک و همچنین محدوده کنترل آلودگی هوا گفت: از جمله مواردی که در هزینه ورود به طرح‌های مذکور سال 98 تاثیر دارد، معاینه فنی برتر است که داشتن و نداشتنش تاثیر قابل توجهی در هزینه ورود به این طرح‌ها را خواهد داشت.

از دیگر نکاتی که در مورد این طرح پرسیده می‌شود و معمولا در ذهن مردم ابهام ایجاد کرده، مساله ورود و خروج چندگانه به محدوده طرح‌هاست که وی در پاسخ به این سوال گفت: در صورتی که یک خودرو چندین بار توسط دوربین‌ها دیده شود، عملا اولین ورود و آخرین خروج او ثبت گردیده و مطابق با ساعت اعلامی محاسبه لازم صورت خواهد گرفت که در صورت دارا بودن معاینه فنی برتر هزینه این خودرو برای ورود به طرح کمتر خواهد بود.

طرح ترافیک کنترل آلودگی هوامدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در ادامه افزود: این طرح از ساعت 6:30 تا 19 اجرایی خواهد شد و هزینه مربوط به ورود و خروج قبل از ساعت 10 و بعد از ساعت 16 متفاوت خواهد بود و ارقام با توجه به معاینه فنی و همچنین ساعت ورود و خروج محاسبه خواهد شد. هر خودرو در هر فصل امکان تردد 20 روز رایگان را خواهد داشت که در صورت تردد بیش از این مقدار بایستی هزینه‌های لازم را پرداخت نماید.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت تهران من و پاسخگویی به سوالات موجود در آن از نرخ عوارض مربوطه مطلع شوند. با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از اول تیر ماه طرح مربوط به زوج و فرد لغو شده و اجرایی نخواهد شد و به جای آن طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرایی می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا