مکمل بنزین
خبرداخلی

150 هزار خودروی داخلی خودروسازان منتظر تکمیل برای ورود به بازار!

قصه خودروهای ناقص در انبار خودروسازان چیزی است که ماه‌هاست این صنعت را درگیر خود کرده و به نظر می‌رسد که با توجه به اقدامات وزارت صنعت و همچنین خبرهایی که از این شرکت‌ها شنیده می‌شود، به زودی این مشکل حل خواهد شد و در صورت مدیریت مناسب این موضوع می‌توان عرضه گسترده‌ای را به بازار شاهد بود و به همین دلیل احتمالا کاهش قیمت خوبی در بازار ایجاد خواهد شد.

به گزارش چرخان، محمدرضا نجفی‌منش عضو اتاق بازرگانی تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت صنعت خودروسازی کشور به گونه ایست که خودروسازان تعداد زیادی از خودروهایشان را در مسیر تولید قرار داده‌اند اما به دلیل کمبود قطعه عملا امکان تحویل آنها وجود ندارد.

خودروهای داخلی خرید خودرو معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه با اشاره به موضوع کنترل و مدیریت بازار خودرو گفت: از جمله راهکارهایی که می‌توان نظم را به بازار برگردازند، مساله تولید و تحویل منظم محصول به بازار است. در صورتی که محصولات و نیاز بازار به صورت روزانه تامین شود، می‌توان به مدیریت و حتی کاهش قیمت در بازار نیز امیدوار بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: خودروسازان تلاش زیادی برای تامین نیاز بازار و تولید محصول انجام می‌دهند ولی عملا با نرسیدن برخی از قطعات کار به مشکل بر می‌خورد. در حال حاضر خودروسازان چیزی در حدود 150 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که با مشکل کمبود قطعه مواجه هستند و امکان تحویل آنها به مشتریان وجود ندارد. همان‌طور که در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بودیم، در صورتی که قطعات موردنیاز خودروسازان برسد، می‌توان با عرضه این محصولات ناقص شاهد متعادل شدن بازار باشیم و حباب بازار را از بین برد.

قیمت خودرو بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرو خودروهای داخلیوی در پاسخ به سوالی پیرامون چرایی نرسیدن قطعات به خودروسازان گفت: از جمله دلایلی که برای این مشکل می‌توان مطرح کرد مشکل نقدینگی قطعه سازان است که در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و به همین دلیل قطعه سازان با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند و شرایط اقتصادی را برایشان ایجاد کرده است.

نجفی‌منش در ادامه گفت: با این وجود و با توجه به مشکلات فراوانی که قطعه سازان با آن مواجه هستند ولی آمادگی خود را برای تامین قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی کشور اعلام می کنند و در صورتی که مشکلات مالی موجود حل شده و نقدینگی لازم قطعه سازان تامین گردد، می‌توان نیاز صنعت خودروسازی کشور را تامین نمود.

خرید و فروش خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلیگفته‌های نجفی‌منش در حالی است که مسئولان رسمی وزارت صنعت و همچنین خودروسازان از آمار کمتری نسبت به خودروهای ناص دپو شده در انبارهایشان سخن می‌گویند که این تفاوت آمار بسیار عجیب بوده و به نظر می‌رسد که گمانه زنی‌های بعضی از اهالی بازار نسبت به وجود خودروهای بسیار زیادتر از آمارهای اعلامی دقیق‌تر بوده و قوه قضاییه و نهادهای قضایی بایستی به موضوع ورود کرده و اقدامات لازم را برای کنترل و تعدیل اوضاع انجام دهند.

همچنین بازار خودروی داخلی نیز این روزها کاهشی شده و رکود تنها خبری است که می‌توان از بازار مخابره کرد و باید دید که وضعیت به همین شکل ادامه‌دار خواهد بود؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا