مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا تولید ال 90 با موتور جدید موفق خواهد شد؟

تحریم صنعت خودروسازی کشور باعث شد تا عملا خودروسازان ما دچار مشکلاتی شوند که از جمله نتایج آن عدم توانایی تولید بعضی از محصولات است که به طور مثال می‌توان به محصولات خانواده رنو، برلیانس، سیتروئن و … اشاره کرد و همچنین در بسیاری از محصولات دیگر نیز نواقص زیادی پیش بیاید. حالا خودروسازان ما قصد دارند تا با ادامه تولید ال 90 با موتور جدید، پاسخ جالبی به تحریم‌های صنعت بدهند.

به گزارش چرخان، بهزاد اعتمادی قائم مقام ایدرو در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: ما اعتقادی راسخ به داخلی سازی و تولید داخل کردن قطعات و محصولات مختلف داریم. ما پس از برجام قصد داشتیم 650 هزار دستگاه در خودروسازی کشور تولید داشته باشیم که با توجه به اتفاقات پیش امده مجبور به تغییر استراتژی شدیم.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات خروج آمریکا از برجام گفت: با خروج شرکت‌های خارجی از از صنعت خودروسازی کشورمان باعث شد تا شرکتهای داخلی مجبور به تولید محصولات قدیمی شوند. ما برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا 3 سال آینده بتوانیم خودروی جدیدی را تولید نماییم. از سوی دیگر قصد داریم ال 90 را با موتور جدید تولید کرده و عرضه کنیم.

قائم مقام ایدرو در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت قرارداد این شرکت با رنو فرانسه گفت: این قرارداد با طرف فرانسوی عملا تعلیق شده است ولی این شرکت فرانسوی سرمایه گذاری‌هایی در کشورمان داشته که به امید توافق سیاسی جدید و بازگشتن به کشورمان باقی مانده است. ادامه همکاری با این شرکت‌ها منوط به شرایط بوده و ما قصد قهر کردن با کشورهای مختلف را نداشته و در صورتی که این کشورها شرایط را بپذیرند، ما می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

رنو تندر90 با گیربکس JHQوی در پایان گفت: در حال حاضر واردات خودروهای کامل شامل تحریم نبوده و مشکلی ندارد ولی به دلیل ارزبری و شرایط سختی که در حال حاضر داریم، امکان واردات این خودروها به دلیل محدود کردن تولید داخل وجود ندارد. البته ما در این زمینه مخالف نیستیم ولی به دلایل اعلامی امکان این کار را نداریم.

به گزارش چرخان، به نظر می‌رسد با توجه به سابقه تولید خودروهای خارجی که به دلایل مختلف داخلی سازی شده‌اند، این خودرو نیز با موفقیت خوبی روبرو شده و همچنین با توجه به عدم وجود بازار رقابتی و قیمت بالای خودروهای با کیفیت، مشتریان زیادی نیز برای آن صف بکشند که به همین دلیل مسئولین مختلف خودروسازی کشورمان با این الگو پیش رفته و حتی چشم طمع به تولید سایر خودروهای خارجی با کیفیت با قطعات داخلی داشته باشند که باید دید این وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت یا گشایش جدید اقتصادی در زمینه خودروسازی پیش آمده و بازهم به دوران مونتاژ بازخواهیم گشت!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا