مکمل بنزین
خبرداخلی

شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو کنار رفت؟

چند وقت قبل خبری از مجلس شورای اسلامی مخابره شده که در ان مقرر شده بود که شورای رقابت مسئول قیمت گذاری خودرو شد  عملا قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار ملغی شده و سازمان حمایت نیز از این پروسه خارج شده بود ولی این مصوبه عملا اجرایی نشد و کماکان همان پروسه قدیمی در حال اجرا شدن است ولی آیا این بی توجهی به شورای رقابت به معنی کنار گذاشتن این نهاد از قیمت گذاری خودرو است؟

به گزارش چرخان، سعید زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت گذاری خودروهای داخلی و پروسه حضور شورای رقابت در این مسند گفت: تا زمانی که مصوبه مجلس به صورت رسمی به ما ابلاغ نشود، این سازمان حمایت است که مسئول قیمت گذاری خودرو بوده و شورای رقابت فعلا مسئول این کار نیست.

خودرووی در ادامه افزود: تدوین و برنامه ریزی لازم برای قیمت گذاری خودرو بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده و تا زمانی که قانون جدید توسط مجلس ابلاغ نشود این رویه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر با توجه به قوانین و مقررات این مهم بر عهده سازمان حمایت است.

گفتنی است که این اظهارات در حالی است که عملا مجلس مصوبه را مدت‌هاست تصویب کرده و به نظر می‌رسد که نرسیدن آن به دولت کمی عجیب است. از سوی دیگر اینکه وضعیت بازار خودروهای داخلی با توجه به عملکرد خودروسازان روند عجیبی به خود گرفته و باید دید که آیا شورای رقابت صرفا به عنوان یک اهرم کاهش قیمت استفاده شده یا واقعا به پروسه قیمت گذاری باز خواهد گشت؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا