مکمل بنزین
خبرداخلی

کیفیت خودروهای داخلی چیزی نزدیک به یک سوم خودروهای خارجی!

کیفیت خودروهای داخلی مساله ایست که سال‌هاست در رسانه‌ها و میزهای نقد اقتصادی مورد بحث قرار می‌گیرد ولی گرانی‌های پی در پی این خودروها در سال‌های اخیر باعث شده تا عملا توجهی به بهبود کیفیت این خودروها نشده و تست‌های فنی مربوط به این خودروها نشان می‌دهدکه کیفیت تولید خودروسازان ما چیزی شبیه به شوخی بوده و نقص فنی آنها سه برابر خودروهای خارجی است!

به گزارش چرخان، محمدرضا جعفریان عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور در مصاحبه‌ای گفت: به طور کلی چیزی در حدود 30 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند دارای نقص فنی هستند.

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهوی در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل نقص فنی خودروهای مذکور گفت: از میان خودروهایی که مردود می‌شوند، 25 درصد از خودروهای مردودی دارای مشکل آلایندگی هستند، 20 درصد از خودروها در سیستم ترمز خودرو دارای عیب هستند، 15 درصد از نظر کمک فنر دچار مشکل هستند، 10 درصد از مردودی‌ها مربوط به لغزش جانبی فرمان و 30 درصد باقیمانده نیز مربوط به عیوب ظاهری شامل چراغ‌ها، لاستیک و شیشه بوده است.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو مازندران در ادامه گفت: به طور کلی در مورد خودروهای مردودی که به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند، چیزی در حدود 4.6 خودرو از هر 100 خودرو است که استاندارد این آمار در دنیا 1.5 خودرو است. این آمار نشان می‌دهد که خودروهای ایرانی چیزی در حدود 3 برابر خودروهای خارجی دچار مشکل می‌شوند.

معاینه فنی خودرودبیر و عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور در ادامه به خودروهایی که بیشترین آلایندگی را در دارند اشاره کرد و گفت: به طور کلی از جمله خودروهایی که بیشترین آلایندگی را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند می‌توان به وانت، پراید، تیبا، پژو آردی، رانا و حتی سمند است که بیشترین نمره‌های منفی نیز متعلق به همین خودروها بوده است.

وی در ادامه افزود: وانت نیسان چیزی در حدود 25 درصد و پراید چیزی در حدود 15 درصد در آزمون آلایندگی خودرو مردود می‌شوند که از سوی دیگر باید گفت که تندر 90 بیشترین آمار قبولی را در این زمینه داشته است. البته باید گفت که نسبت به هزینه‌های مربوط به مراکز معاینه فنی نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ شود چرا که تمامی هزینه‌های مربوط به این مراکز افزایش چشمگیری داشته ولی هزینه خدمات این مراکز تغییر خاصی از سال 95 نداشته است. ما از هیات دولت می‌خواهیم که با توجه به وضعیت فعلی کشور و تورم و همچنین توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته، تصمیم جدید را اتخاذ کنند.

خودروهای داخلیجعفریان در پایان گفت: مراکز معاینه با توجه به دستورات رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدامات مفیدی را در زمینه خدمات بروز و مکانیزه معاینه فنی از بسیاری از تصادفات جلوگیری کرده و از آلایندگی وسایل نقلیه جلوگیری نموده است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا