مکمل بنزین
خبرداخلی

لاستیک خودرو بازهم گران شد، گرانی با مجوز یا بدون مجوز؟

لاستیک خودرو در ماه‌های اخیر بیش از هر زمان دیگر خبرساز شده و نوسانات قیمتی آن باعث شده تا بسیاری از مردم برای تامین لاستیک موردنیاز خودروی خود دست به اقدامات مختلفی بزنند. از خرید و فروش خودروهای دست دوم تراشیده شده و فروش با آن لاستیک یا نو لاستیک زیر صفری گرفته تا لاستیک‌های تاریخ گذشته‌ای که عملا با جان مردم باز می‌کنند چرا که لاستیک خودرو بازهم گران شده و مشخص نیست مجوزی برای این موضوع اعطا می‌شود یا همه چیز بدون مجوز انجام می‌شود؟

به گزارش چرخان، وضعیت بازار لاستیک خودرو در چند ماه اخیر بهم ریخته و عملا دسترسی بسیاری از مردم برای خرید لاستیک‌های با کیفیت قطع شده و تنها گزینه‌های در دسترس مردم، محصولات داخلی است که عملا بعضی از آنها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

اما موضوع عجیب‌تر این است که قیمت تایر در کارخانجات داخلی از صبح دیروز 20 تا 30 درصد افزایش یافته است و شنیده‌ها حاکی از این است که این افزایش قیمت در بازار نیز اعمال می‌گردد. این افزایش در حالی صورت گرفته است که چندی پیش رئیس این صنف اعلام کرده بود که سازمان حمایت با افزایش قیمت 22 درصدی موافق نکرده و احتمالا شرکت‌ها با مشکلاتی روبرو خواهند شد و بدین ترتیب باید سوال کرد که آیا افزایش قیمت جدیدی که طبق گزارشات واصله از شرکت‌ها به ما رسیده عملا افزایش قیمت غیر قانونی بوده است!

البته گفتنی است که احتمالا فشارهای وارد شده به سازمان حمایت برای افزایش قیمت موفق بوده و گویا ترفند خودروسازان برای دریافت افزایش قیمت در این قشر نیز عملیاتی شده و با ایجاد بازار سیاه لاستیک و گرانی‌های روزمره در راستای دریافت افزایش تعرفه پیش می‌روند که قطعا نیازمند ورود نهادهای ذیربط به این موضوع است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا