مکمل بنزین
خبرداخلی

مقدمات رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در حال انجام است؟

واردات خودروهای خارجی که از سال گذشته با ممنوعیت ستاد اقتصاد مقاومتی روبرو شده، مشکلات زیادی را برای بازار این خودروها ایجاد کرده و گرانی‌های اخیر کمترین اثری است که در این بازار شاهد بوده‌ایم ولی علیرغم در نظر گرفتن ردیف درآمدی در بودجه سال 98 هنوز اقدامی برای رفع این محدودیت انجام نشده و البته بخشنامه‌ای به تازگی صادر شده که به نظر اولین قدم از این اقدام خواهد بود.

به گزارش چرخان، دولت به تازگی مصوبه‌ای را ابلاغ کرده است که طی آن نمایندگان سیاسی می‌توانند با توجه به شرایط گوناگون اقدام به واردات خودروهای بالای 2500 سی سی و یا 40 هزار دلار کنند که این اقدام با توجه به ممنوعیت ایجاد شده نوید روزهای خوبی را برای این بازار می‌دهد چرا که اقدامات مربوط به ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک و همچنین این مصوبه و مصوبات مشابه نشان می‌دهد که دولت در حال آماده سازی فضا برای این اقدام است.

البته گفتنی است که دولت در مصوبه بودجه سال 98 نیز ردیف درآمدی ویژه‌ای را از طریق واردات خودروهای خارجی در نظر گرفته و با توجه به مشکلات فراوانی بودجه‌ای که در سال جاری برای آن ایجاد شده، عملا یکی از روش‌های افزایش درآمدهای دولت از این طریق خواهد بود که باید دید دولت چه زمانی را برای این کار در نظر خواهد گرفت.

مشکل اصلی دولت که البته داعیه دار آن بانک مرکزی است، با مساله ارز و تخصیص آن است که در صورت ارائه پیشنهاد مناسب از سوی واردکنندگان می‌توان به گشایش ویژه این زمینه امیدوار بود. البته با آرام شدن بازار ارز و کاهش قیمت دلار در بازار می‌توان به این موضوع امیدوار بود که دلیل اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی نیز مرتفع شده و اقدامات لازم از سوی دولت شروع شود.

خودروهای خارجی

گفتنی است که قبل از این در چرخان گفته شده بود که اقدامات دولت برای رفع این ممنوعیت آغاز شده و پیش بینی‌ها از رفع محدود این ممنوعیت در تابستان سال جاری است که با توجه به بخشنامه مذکور، درستی این حدس و گمان‌ها بیش از پیش نشان داده می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا