مکمل بنزین
خبرداخلی

سایپا توانایی تحویل خودروهای پیش‌فروش شده را خواهد داشت؟

سایپا و ایران‌خودرو طی سال گذشته اقدام به پیش فروش چیزی در حدود 600 هزار خودرو کردند و البته در پیش فروش‌های مربوط به اواخر سال 97 و همچنین بهار 98 نیز هزاران تعهد به تعهدات این شرکت‌ها افزود شد که نگرانی‌ها از امکان تحویل این خودروهای پیش فروش شده بالا رفته و بعضی از فعالان بازار می‌گویند که احتمالا تعهدات این دو شرکت بازهم به تعوبق خواهد افتاد!

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تحویل خودروهای پیش‌فروش شده خود دچار مشکل بوده و حتی در بعضی از محصولات مانند محصولات خانواده رنو و برلیانس عملا امکان تحویل نداشته و مشتریان دارای حواله این خودروها را به سمت خرید سایر محصولات سوق داده است که به طور مثال چند روز قبل شرایط تبدیل محصولات برلیانس و رنو به کیا سراتو منتشر شد ولی استقبال چندان خوبی از آن نشد!

تعهدات معوق این شرکت در حالی است که آمارهای مربوط به تولید خودرو در این شرکت نسبت به سال 96 بسیار کمتر شده و البته نسبت به سال گذشته افزایش داشته ولی کاهش شدید تولید در سال 97 به قدری بوده که طبیعتا هر مقدار از تولید در سال 98 به مثابه افزایش تولید انگاشته خواهد شد.

حالا شنیده شده است که این خودروساز قصد دارد تا با افزایش تیراژ تولید خود بتواند تعهدات پیشین خود را ایفا نماید که طبق آمار ارائه شده توسط مسئولین این شرکت روند این اقدام آغاز شده و احتمالا در نیمه دوم سال جاری به رکوردهای خوبی در زمینه تولید خواهد رسید.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این شرکت خودروساز و همچنین تحویل خودروها گفت: در سال جاری به 4 اولویت اصلی خواهیم پرداخت که عبارتند از افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینه‌ها که با اجرای این 4 اولویت می‌توانیم هزینه‌هایمان را مدیریت کنیم و به سودآوری بیشتری برسیم. ما در چندماه اخیر اقدامات زیادی برای خروج از بحران انجام دادیم و تلاش زیادی را برای بهبود اوضاع نمودیم.

وی در ادامه به این تلاش‌ها اشاره کرد و گفت: در این چندماه اقدامات زیادی برای این مهم انجام دادیم که از جمله آن می‌توان به افزایش میانگین تولید در محصولات، تکمیل خودروهای دارای نقص، مدیریت اعتراضاتی که از سوی مشتریان داشتیم و … اشاره کنیم که همه این اقدامات در این راستا و برای بهبود اوضاع انجام شده است.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپامدیرعامل سایپا در ادامه به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و گفت: در چند وقت اخیر شاهد افزایش 108 درصدی مواد اولیه بودیم که هزینه تولید را بالا برده ولی تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم به تولید ادامه دهیم. ما تلاشمان را برای بومی سازی قطعات انجام داده‌ایم و به تازگی قراردادهایی برای تولید 32 قطعه پیشرفته خودروها منعقد کردیم که ارزش این قراردادها 7400 میلیارد ریال بوده و منجر به کاهش قیمت تمام شده محصولات سایپا خواهد شد.

سلیمانی در پایان گفت: گروه سایپا با مشکلاتی از جمله تحریم‌های بین المللی و خروج شرکای خارجی روبرو بوده و از سوی دیگر به شدت در تیراژ تولید کاهش داشته و هزینه‌های تولید نیز بالا رفته است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. دوستانی که دو ماه یا سه ماه قبل ثبت نام کردند تجربه خودشونو در مورد زمان تحویل مطرح کنند با سپاس

    1. من یه حواله طرح تبدیل ساندرو خریدم که تحویل 30 روزه بعد تکمیل وجه اس . حدود 27 روز گذشته هنوز که سایت در حال تخصیص میزنه وخبری نیس.

    2. دوست خوبم سال ۹۷برج ۶ثبت نام کردم اردیبهشت تکمیل وجه ۵۴۲۵۰کردم الآنم دارم نگاه میکنم چطوری سرم کلاه گذاشتن ماشینم بهم تحویل ندادن

  2. یه نظارت روی گروههای تلگرامیتون مخصوصا گروه تیبا داشته باشید ادمیناشون واقعا هیچی سرشون نمیشه و باعث اختلال گروه میشن

  3. واقعا گند زده با اين محصولاتش آقا نخريد از سايپا من دو هفته پيش تحويل گرفتم تيبا را به خدا ماشين كار كرده از نو سايپا بهتره همش دزدي و كلك بايد يكسره تو راه نمايندگي باشي اونا هم زياد تحويلت نميگيرن از ما گفتن بود

  4. من با چراغ چك روشن تحويل گرفتم بعدا چند بار مراجعه به نمايندگي فهميدن كه سنسور اكسيژن هواي پژو براش نصب كردن و نمايندگي هم زير بار نميره ميگه خو.دت بستي همش دروغه همش دزديه به خدا كثيفترين كارها را تو سايپا دارن انجام ميدن پول را كامل و چند برابر ميگيرن بي كيفيت ترين خودرو را تحويل ميدن تازه اونم خراب و مشكل دار و بعدش كسي جوابگو نيست

  5. باسلام آیابه نظرات وشکایت وانتقادها کسی توجه دارد برای چندمین بار میگویم باشرکت سایپا باواریزمبلغ 33میلیون تومان پیش فروش یک دستگاه خودروسواری برلیانس اتومات قرادادی قطعی ومشارکت درتولید درتاریخ20تیرماه 97تحویل مهرماه97منعقد که این شرکت تاکنون نسبت به تحویل آن بی نتیجه ضمنآ دروزارت صنعت ومعدن شکواییه ای تنظم که آن وزارت پس ازمدتها برسی ودال بر اجحاف به حق وحقوقم طی شماره پرونده 98-16867به حوزه مدیریت فروش شرکت خودروسایپا جهت برسی وتحویل خودروثبت نامی ارسال نموده که بی نتیجه وتاکنون بی اثر لذا باتوجه به بیانات بارزش وابلاغ به بی توجه ای به حق وحقوق شهروندی وناعدالتی شرکت خودروسازی هرچه سریعتر به مسوءلین ذیربط گوشزد که بیشترازاین موجب ضررمالی وروحی مانباشند شماره پذیرش 9058074 ودرخواست13232022 بنام خانم مهراب بیک

  6. سلام . من نمیدونم مشکلات خودروسازهای کشور ما کی میخاد تموم بشه . علت این همه مشکل یک چیز است . بی لیاقتی و نا کارآمدی مدیران . آشغال ترین خودرو ممکن تولید میکنید . پولشو چند ماه جلوتر میگیرید و توی سررسید قرارداد سرتونو میندازین پاین و مشتری پاس میدین این طرف و اون طرف .. واقعان خجالت بکشید .شرم کنید . حبا کنید . دست از این همه دله دزدی وبی تعهدی بردارید .. این مردم مردم خیلیییییییی خوبی هستن . ایرانی نباید همچین برخوردی باهاش بشه . ایرانی خیلییییییی عزیزه . اگه حمایت این مردم نبود خودروسازهای ما تا بحال هفت کفن پوسیده بودن . برای مردم ایران که بزرگترین سرمایه کشور هستن ارزش و احترام قاعل بشین . همین مردم هستن که تولیدات آشغال شمارو میخرن و از صنایع داخلی حمایت میکنن .خودتون خوب میدونید با این مردم چیکار کردید و چه خیانت های در حق این مردم روا داشتید . نزدیک به ۳۰ سالاست که از ورود پراید به بازار خودروی ایران میگذرد . بعد از سی سال تولید هنوز هم همون خودرو را با همون شکل و با کیفیت خیلیییییییی پاین تر به این مردم تحویل میدید .ببینید توی این ۳۰ سال شرکت های خارجی مثل هیوندا . تویوتا . بنز . فورد ووو برای محصولاتشون چکار کردن . حتی شرکت هایی مثل لادا . فیات که جزع ظعیف ترین ها هستن میلیون ها بار از شما بهتر بروزتر ایمن تر شیک تر مناسب تر وووو ساخت و شرایط رضایت مشتریشون فراهم کردن … شماها ذره ای برای مشتری تون ارزش قاعل نیستید .. نفرین و دشنام همه پشت سرتونه ..وووووووووووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا