مکمل بنزین
خبرداخلی

داخلی سازی پژو 2008 توسط ایران‌خودرو موفق خواهد بود؟

گروه خودروسازی ایران‌خودرو پس از تحریم‌های شدید علیه صنعت خودروسازی کشور دچار مشکلاتی زیادی شده بود که حالا پس از گذشت یکسال اقدامات جذابی را از سوی این شرکت شاهد هستیم , پس از راه اندازی آزمایشی خط تولید پژو 301 زمزمه‌هایی مبنی بر تولید پژو 2008 شنیده می‌شود که باید دید آیا تولید داخلی کردن این خودرو موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر!

به گزارش چرخان، داخلی‌سازی محصولات خارجی خودروسازان کشورمان به یکی از موضوعات اساسی صنعت خودروسازی کشور تبدیل شده و ایران‌خودرو را می‌توان سردمدار و پیشروی این اتفاق دانست چرا که در داخلی‌سازی پژو 301 گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود و در بحبوحه مشکلات و معضلات بزرگ خودرو، خط تولید آزمایشی این خودرو را راه اندازی کرد و عملکرد خوبی را به ثبت رساند.

پژو 2008اما تولید پژو 301 با اما و اگرهایی روبرو است که از جمله آن می‌توان به 39 درصد قطعاتی اشاره کرد که هنوز داخلی‌سازی نشدند و کماکان از خارج کشور وارد می‌شوند و در بهترین حالت که مدیران این گروه خودروساز وعده داده‌اند، می‌توان روی داخلی‌سازی 80 درصدی حساب باز کرد و باید دید که 20 درصد مابقی قطعات حساس این خودرو چه اتفاقاتی رخ خواهد داد!

از سوی دیگر قطعات داخلی سازی شده پژو 301 نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و مشخص نیست که کیفیت این قطعات و مواد مربوطه به چه نحوی است و آیا می‌توان مقایسه منطقی بین نسخه داخلی و خارجی داشت و یا باید شاهد اتفاقات خنده‌داری باشیم که در مورد بعضی از خودروهای دیگر در حال حاضر مواجه هستیم!

حالا ایران‌خودرو برای تولید پژو 2008 برنامه‌ریزی می‌کند و در حالی در حال حاضر برای تحویل تعهدات قبلی خود دچار مشکل شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که تا ماه‌های آتی نیز تعهدات این شرکت به مشتریان ایفا نخواهد شد، قصد دارد تا با داخلی سازی این خودرو خط تولید خودروی خارجی دیگری را راه اندازی کند و شریک فرانسوی خود را غافل کند.

بدیهی است که حرکت به سمت تولید خودروی داخلی قطعا نیازمند آزمون و خطاهایی است که به شرکت‌های خودروساز فرصت تجربه را بدهد ولی طبیعتا این اتفاق باید در زمانی رخ می‌داد که عملا امکان انتقال تکنولوژی در بالاترین سطح ممکن بود و مشکلات فعلی بر سر صنعت خودروسازی کشور وجود نداشت!

پژو 2008اکنون گروه خودروسازی ایران‌خودرو در حالی قصد کرده تا پژو 2008 را داخلی سازی کند که اولا هنوز پروژه پژو 301 به مرحله نهایی نرسیده و مشخص نیست که آیا 19 درصد باقیمانده وعده داده شده مدیران این شرکت به ثمر خواهد نشست و در زمینه 20 درصد باقیمانده مشکلی وجود خواهد داشت یا خیر!

اگر ایران‌خودرو بخواهد وارد پروسه داخلی‌سازی پژو 2008 شود قطعا امکان داخلی‌سازی 100 درصدی آن وجود نخواهد داشت و مشخص نیست با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو چه کیفیتی را در نهایت تحویل مشتریانش دهد و آیا قطعه سازان داخلی امکان داخلی‌سازی 80 درصدی این خودرو را خواهند داشت یا خیر؟

پژو 207 صندوقدار ایران‌خودروالبته گفتنی است که مشترک بودن 40 درصدی قطعات پژو 2008 و پژو 301 کمک بسیار بزرگی به این شرکت خواهد کرد تا عملکرد سریعتر داشته باشد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ولله بالله تالله همه تکنولوژی پژو 301 و پژو 2008 رو از شریک چینی پژو یعنی دنگ فنگ میگیرن!!! برای همینم آرم پژو رو از جلو ماشین هاشون حذف نکردن و قطعا حق لاینسس هم پابرجا هست.جناب ذاکری شما دیگه چرا ؟؟!!مگه میشه صنایع قطعه سازی ما در تولید قطعات پراید درجا زدن و کم اوردن بعد ناگهان با یک جهش دارن قطعات یک ماشین به نسبت روز دنیا رو میزنن؟؟!! پس چرا قطعات مابقی خودرو های تولید ایران اینقدر بیکیفیت هست؟؟ چیزی به اسم خودکفایی و تولید ملی وجود نداره!!! تولید کنندگان ایرانی میرن یک تکنولوژی و خط تولید یک محصول رو از چین میخرن وارد ایران میکنن بعد از دولت وام های کلان میگیرند به اسم تولید ملی و رونق ملی و ایجاد شغل!!! چون مسولین ایجاد شغل برایشان به شدت مهم است حرفی نیمزنند نگاه کنید نعمت زاده و نجفی منش همش از طلب چند هزار میلیاردی از خورو ساز میگویند،این طلب برای چیست؟؟ چون پول خرید و انتقال تنکولوژی و خط تولید را از دولت طلب میکنن!! فقط همین یک باج گیری خوشگل{{{جسارتا شادش کن}}}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا