مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین شاسی بلند استون مارتین؛جذاب و قدرتمند!

در دورانی که کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور، تبدیل به یک کلاس محبوب و پرفروش شده، شرکت‌های لوکس ساز و اسپرت سازی که هیچ‌گاه، خودروهایشان را در قد و قامت یک شاسی‌بلند تصور نمی‌کردند، به ساخت و تولید این نوع از خودروها روی آورده‌اند.

شرکت بریتانیایی استون مارتین که با ساخت خودروهای اسپرت و جذابی مانند ونتیج(Vantage) و دیگر ابرخودروهای مدرن خود، شکوه قابل‌توجهی به دست آورده، اکنون در حال آماده شدن برای تولید و معرفی اولین شاسی‌بلند خود بانام DBX است. استون همچنین یک نسخه استتار شده از DBX را نیز در جشنواره سرعت 2019 موسوم به گودوود(Goodwood)، برای نشان دادن توانایی‌های دینامیکی شاسی‌بلندش، آورده است.

اگرچه معرفی و نشان دادن تصاویر استتار شده و تیزرهای متفاوت از یک خودروی جدید که در نوع خود، اولین خودروی یک کلاس خاص برای این شرکت، در نظر گرفته می‌شود می‌تواند جذابیت آن را برای عاشقان این برند کم کند اما استون مارتین، مطمئن است که DBS و ویژگی‌های خاص آن، آن‌قدر جذاب و خاص خواهند بود که هیچ‌گاه، در چشم طرفداران، کوچک نشوند.

پس‌ازآن که استون مارتین، این خودرو را در گودوود به‌صورت استتار شده به نمایش درآورد، این شرکت رونمایی رسمی و نهایی اولین شاسی‌بلند خود، در آخرین ماه از سال 2019 را خبر داد. خودرویی که استون، هنوز چیزی در مورد قیمت پیش‌فروش آن برای ارسال به مشتری‌هایش در اوایل سال 2020، اعلام نکرده است.

در مورد قلب تپنده و قوای فنی نیز باید گفت که قدرت این شاسی‌بلند بریتانیایی، از یک موتور 4 لیتری 8 سیلندر اصالتاً متعلق به شرکت AMG تأمین‌شده که با سیستم توربوشارژ دوقلو خود، می‌تواند قدرتی معادل با 503 اسب بخار را به راننده خود تقدیم کند. این قدرت درست برابر قدرتی است که خودروهای DB11 و ونتیج این شرکت تولید می‌کنند. همچنین قرار است استون مارتین، نسخه‌های هیبریدی قدرتمندتر و سریع‌تر را نیز در آینده، رونمایی کند.

به‌طوری‌که انتظار می‌رود یک موتور 12 سیلندر متعلق به خود استون، بعدها به خط تولید این خودرو اضافه‌شده و مرسدس بنز نیز به این شرکت برای ساخت نسخه‌های هیبرید قدرتمندتر کمک خواهد کرد.

اما درزمینهٔ رونمایی و تولید نهایی DBX شاسی‌بلند، استون مارتین امیدوار است که بتواند مشتریان بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و رولز رویس کالینان که همگی خودروهای شاسی‌بلند و رقیبان قدرتمند، لوکس و سرسختی نیز هستند را به سمت خود جذب کند. خود رئیس استون مارتین آقای اندی پالمر نیز گفته است که باوجوداینکه هر شاسی‌بلند، نقش خاص خود را در این رقابت بازی می‌کند، اما کسانی که به دنبال زیبایی و زیبایی‌شناسی عملی در طراحی هستند، بدون شک سراغ استون مارتین را خواهند گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا