مکمل بنزین
خبرداخلی

روزی روزگاری که پراید فقط 2 میلیون تومان قیمت داشت!

قیمت‌های نزدیک به 60 میلیون تومان برای خودرویی مانند پراید چیزی نیست که حتی دو سال پیش کسی حتی فکرش را بکند ولی به راحتی این رقم برای پراید ثبت شد! هر چند که در حال حاضر قیمت این خودرو در حوالی 50 میلیون تومان نوسان می‌کند ولی شاید باورکردنی نباشد که روزگاری این خودرو با کمتر از 2 میلیون تومان قابل خرید بود!

به گزارش چرخان، اوایل سال 1372 بود که زمزمه‌های ورود یک خودروی ارزان‌قیمت ولی با کیفیت بهتر از پیکان در بازار خودروی کشورمان منتشر شد که از کره جنوبی می‌آمد! البته گفتنی است که نسخه‌های کره‌ای این خودرو بسیار با کیفیت‌تر از نسخه‌های صفر فعلی بودند ولی همین خودروها صرفا با رقم 2 میلیون تومان معامله میشد که رقم نسبتا در دسترس برای بخش قابل توجهی از جامعه به شمار می‌رفت.

بررسی‌های انجام شده در مورد قیمت پراید در سال 72 نشان می‌دهد که قیمت پایه موجود برای آن در حدود یک میلیون و 870 هزار تومان تا 2 میلیون و 200 هزار تومان متغیر بوده و این بازه قیمتی اغلب به دلیل کمبود خودرو در بازار و نیازهای مربوط به خریدار و فروشنده بوده است.

در این مدت بعضی از خودروهای موجود با عنوان صندوقدار فول به فروش می‌رسیدند که همه آپشن‌های موجود پراید کره‌ای را داشتند و با قیمت 2 میلیون و 300 هزار تومان تحویل مشتریان می‌شدند. این قیمت برای در حالی بود که بررسی‌ها از قیمت پیکان در سال 73 نشان می‌دهد که جذابیت خرید پراید برای مردم بیش از پیکان بوده و بسیاری از افراد به جای خرید پیکان عقب مانده با قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومان به راحتی دنبال پرایدی می‌رفت که طراحی بهتری داشت و از آپشن‌های زیادتری بهره می‌برد.

پس از حذف پیکان در سال 83 که به قیمت حدود 5 میلیون تومان رسیده بود، پراید به سلطان جاده‌ها تبدیل شد که تفاوت بسیار زیادی با پیکان داشت و پیشرفت‌های خوبی در نوع طراحی داشت که از جمله آنها می‌توان به انژکتوری شدن انواع تولیدات سایپا در این سال‌ها اشاره کرد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا