مکمل بنزین
گوناگونخبر

پرفروش‌ترین خودروی اسپرت پلاگین هیبرید جهان کدام است؟

جهان خودروسازی در این سال‌ها، با انواع و اقسام خودروها در کلاس‌های متفاوت خودرویی، سرشار شده است. در بین این خودروهای متفاوت، کلاس‌های جذابی مانند پلاگین-هیبرید و خودروهای اسپرت با آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا و چهره‌ای کاملاً متفاوت نیز به چشم می‌خورند؛ اما کدام‌یک از این خودروها، می‌تواند لقب پرفروش‌ترین مدل تولیدی پلاگین-هیبرید اسپرت جهان را از آن خود کند؟

بر اساس گفته‌های خود بی ام و، این خودروی i8 رودستر بوده است که اخیراً و با جانشین شدن به‌جای i8 کوپه، توانسته پرفروش‌ترین خودروی پلاگین-هیبرید اسپرت جهان شود. خبری که به خاطر وجود تنها یک مدل جذاب پلاگین-هیبرید اسپرت در بازارهای جهانی که همان i8 باشد، باعقل جور درمیاید.

اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از یک خودروی اسپرت داشته باشیم، می‌توانیم یک خودروی دو درب جذابی را که علاوه بر قدرت بالا، طراحی خوش‌چهره‌ای نیز دارد را از طرف خودروسازان، یک مدل اسپرت بنامیم.

پورشه 918 اسپایدر یک خودروی پلاگین هیبرید اسپرت بود که چیزی بیشتر از چهار سال پیش، پورشه به خط تولید این خودرو پایان داد. فراری SF90 استرادل نیز درست مانند i8 و 918 پورشه، در چنین کلاس خودرویی قرار می‌گیرد که البته هنوز وارد بازارهای جهانی نشده است. همچنین تمامی 80 نسخه تولیدی از کویینگزگ رگرا که تولید خواهند شد نیز باوجود یک سوپراسپرت بودن، در چنین کلاسی قرار می‌گیرند.

اما دراین‌بین، خودروهایی مانند آکورا NSX و لکسوس LC 500h نیز باوجوداینکه یک خودروی اسپرت و هیبرید هستند اما پلاگین نبوده و در این دسته قرار نمی‌گیرند.

پس همه‌ی این خودروها، راه را برای i8 بی ام و بازکرده و باعث شده‌اند که این شرکت باواریایی، تعداد نسخه رودستر بیشتری نسبت به کوپه‌های این خودرو به فروش رسانده و آن را تبدیل به پرفروش‌ترین پلاگین-هیبرید اسپرت جهان کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا