مکمل بنزین
خبرداخلی

دلایل کاهش قیمت خودروهای داخلی از زبان وزیر صنعت!

این روزها بازار خودروهای داخلی با یک کاهش قیمت قابل توجهی روبرو بوده و مقاومت چند وقته دلالان در قیمت‌های خاص شکسته شده است. بسیاری از فعالان بازار معتقدند که دستگیری مدیران خودروسازان دلیل این کاهش قیمت بوده و در صورتی که اقدامات قوه قضاییه ادامه‌دار باشد، این کاهش قیمت نیز مداوم خواهد بود ولی آیا واقعا دلیل این روند قیمتی، همین مورد است؟

به گزارش چرخان، وزارت صنعت و معدن در ماه‌های اخیر جزو کم‌کارهای حوزه خودروسازی کشور محسوب می‌شود، چرا که برخلاف زمستان سال گذشته عملا اقدام مثبتی در زمینه متعادل شدن بازار انجام نداده و در مقابل قوه قضاییه به خوبی توانسته با اقداماتی که انجام داده، این بازار را متعادل نماید.

بازار خودرو خرید خودرو خودروهای داخلیپس از انتشار خبرهای مربوط به دستگیری مدیران خودروسازان بزرگ کشورمان، ریزش اندکی را در قیمت خودروهای داخلی شاهد بودیم که با توجه به عرضه شرایط فروش نقد و اقساط سایپا و ایران‌خودرو و تحویل خودروهای باقیمانده در پارکینگ خودروسازان مزید بر علت شده تا شاهد کاهش قیمت محسوسی در بازار باشیم.

بعضی از فعالان بازار می‌گویند که دلیل این کاهش قیمت چیزی جز دستگیری مدیران سایپا و ایران‌خودرو نیست ولی وزیر صنعت معتقد است که این دلیل در صورت صحت نیز صرفا یک دلیل از دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار کشورمان است. رحمانی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت که از جمله دلایل اصلی کاهش قیمت خودرو، عرضه خودروهای کف پارگینگ است.

خودروهای داخلیرضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن در مصاحبه‌ای پیرامون کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار گفت: یکی از دلایلی که در این زمینه می‌توان گفت، بحث عرضه خودروهایی است که در پارکینگ خودروسازان باقیمانده بود و علت آن، نبود قطعاتی عنوان میشد که حالا با تکمیل این قطعات شاهد تحویل خودروهای مذکور هستیم. خودروسازان برای تامین قطعات از طریق همت داخلی و تامین از خارج تلاش کردند که این اقدامات در حال پیگیری است. خودروسازان در دو هفته اخیر عرضه خوبی داشتند و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی در پایان گفت: این یکی از دلایل بوده و بایستی روند تولید خودرو ادامه‌دار باشد تا عرضه و تقاضا متعادل شود. البته تغییر مدیرعامل و واکنش‌های بازار نیز در روند نزولی قیمت تاثیر داشته و همه این‌ها عوامل دخیل در بازار است.

بازار خودرو صنعت خودروسازی بازار خودروگفتنی است که قیمت خودروهای داخلی در بازار چیزی در حدود 5 درصد کاهش یافته است و در صورتی که اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد، می‌توان گفت که حتی کاهش بالاتر از این، دور از دسترس نخواهد بود و بازار خودرو بعد از یک سال و اندی شاهد ثابت و رونق خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خودروهاتون 2قرونم نمیارزن… متاسفم واسه اونایی که میخرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا