مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوپر اسپرت جدید مزدا چه خودرویی است؟

شرکت ژاپنی مزدا در طی چند سال گذشته، پروژه‌های بزرگی را انجام داده و به ثمر رسانده است. شرکتی که توانسته به‌صورت مستقل عمل کرده با اتکا داشتن به قدرت خود، خودرویی را تولید کند که برخلاف بسیاری از خودروهای این شرکت، مناسب همه‌کس نیست.

در عوض، جدای از ساخت چنین خودروی جذابی که بخواهد تنوعی به خودروهای این شرکت ببخشد، هنوز هم خط تولید مزدا ا خودروهایی ساده و البته قدرتمند و باکیفیت تشکیل می‌دهند. نتیجه تلاش این شرکت در سالیان گذشته برای به ثمر رساندن این پروژه جدید و جذاب خود نیز خودروهایی مانند CX-5 کراس اوور یا MX-5 رودستر بوده‌اند که نه‌تنها طرفداران و علاقه‌مندان به این شرکت ژاپنی بلکه خبرنگاران و خریداران را نیز شوکه کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های مجله ژاپنی Best Car، مزدا هم‌اکنون در حال کار کردن بر روی خودرویی است که می‌تواند 355 اسب بخار قدرت داشته، یک خودروی اسپرت 4 درب بوده و سبک و سیاق طراحی آن نیز بسیار شبیه مدل‌های کوپه است.

اگرچه نمی‌توان تنها بر اساس حدس و گمان‌های یک مجله خودرویی که منبعی را نیز برای خبر خود اعلام نکرده این خبر را تائید کرد اما خود مزدا نیز از قبل، به‌صورت واضح و مشخص، در مورد ساخت یک خودروی اسپرت 4 درب، فکر کرده و قصد تولید آن را دارد.

RX-8 آخرین‌مدلی بود که مزدا آن را به‌عنوان یک خودروی 4 درب کوپه تولید کرد و این شرکت، برای هرچه خاص‌تر شدن آن، از موتورهای چرخنده (Rotary) معروف خود به‌عنوان قلب تپنده استفاده کرد.

با بازگشت به همان خبرهای غیررسمی از طرف مجله‌ی ژاپنی، صحبت‌های زیادی در مورد توسعه و تولید یک خودرویی با پلتفرم چرخ عقب محرک وجود داشته و حتی ممکن است مزدا برای تولید چنین خودرویی، با لکسوس همکاری کرده تا بتواند درزمینهٔ هزینه‌های ساخت، صرفه‌جویی نمایید.

این پلتفرم اشتراکی بین مزدا و لکسوس، همچنین می‌تواند یک نوع ایده آل برای سیستم تحریق به‌علاوه موتور 6 سیلندر خطی جدید بوده که از فن‌آوری مدرن هیبرید بهره جسته و مزدا قرار است بین سال‌های 2020 تا 2025، آن را تولید کند.

بر اساس این خبرها و شایعات، انگار قرار است این شرکت ژاپنی، دوباره یک خودروی جذاب با فن‌آوری‌های روز دنیا را که از ترکیب سیستم چرخ عقب محرک و مدل اسپرت 4 درب تشکیل‌شده است را به رخ رقیبان بکشد. خودروی جدید که شاید بتوان نام RX-9 را برای آن بهترین نام دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا