مکمل بنزین
گوناگون

نگاهی به 11 سدان اسپرت با قیمت زیر 40,000 دلار

هیچ‌گونه بحث و مشاجره‌ای در مورد اینکه خودروهای کلاس شاسی‌بلند (SUV) و کراس اوور (CUV) در حال حاضر، از محبوبیت زیاد و فروش بالایی در جهان برخوردارند وجود ندارد.

خودروهایی که با فضای باری مناسب برای خانواده‌ها، قیمت مناسب، کابین جادار، قدرت و دیگر مزیت‌های خود نسبت به کلاس‌های دیگر توانسته‌اند شرکت‌های بزرگ و سرسختی مانند لامبورگینی را نیز در این زمانه، مجبور به ساخت یکی از همین شاسی بلندها کنند؛ اما در این‌که خودروهای غیر شاسی‌بلند و سدان و همان خودروهای با ارتفاع کم نیز در بحث فرمان پذیری (هندلینگ) مزیت بسیار قابل‌توجه‌تری نسبت به شاسی بلندها دارند شکی نیست.

خوشبختانه، تعداد خودروهای سدان زیادی در بازارهای جهانی وجود دارند که هم ازنظر عملی و هم ازنظر قدرت و سرعت، توانسته‌اند خود را به‌خوبی به اثبات برسانند.

با چرخان باشید تا با 11 سدان اسپرت برتر جهان که قیمت زیر 40,000 دلار دارند بیشتر آشنا شوید:

کیا استینگر

درست است که این مدل یک خودروی کیا محسوب شده و شاید در مقابل برترین سدان های دنیا کمی عقب‌تر باشد اما این خودروی اسپرت 4 درب، فرمول خاص خود را برای ناآرام کردن رقیب‌های اروپایی خود و تنگ کردن میدان مبارزه برای آن‌ها داشته و دارد. استینگر از شتاب بالا و هندلینگ چابکی بهره برده و با دارا بودن یک قلب تپنده 2 لیتری 4 سیلندر توربو باقدرت 255 اسب بخار، خود را به‌خوبی ثابت کرده است.

همچنین نیازی به ذکر نیست که نسخه قدرتمندتر جی تی V6 با توربو دوقلو و قدرت 365 اسب بخار، یک نمونه بسیار عالی و جذاب‌تر به‌حساب می‌آید. قیمت پایه این خودروی کره‌ای، 33,985 دلار است.

جنسیس جی 70

برند لوکس ساز شرکت هیوندای یعنی جنسیس، با محصولات باکیفیت، لوکس و قدرتمند خود، حرفی برای گفتن نگذاشته است. این برند در کنار خودروهای لوکس G80 و G90 خود، نمونه کوچک و البته اسپرت G70 را نیز تولید و عرضه می‌کند. خودرویی که بر روی پلتفرم یکسان با کیا استینگر قرارگرفته اما از رانندگی خشک‌تر و البته بازخوردهای سریع‌تری برخوردار است.

در بین رقیبان 4 و یا 6 سیلندر این جنسیس، می‌توان طراحی داخل کابین و امکانات لوکس آن را یک برتری خوب نسبت به آن‌ها برشمرد. قیمت پایه G70 از 35,895 دلار شروع می‌شود.

تسلا مدل 3

اولین تولید شرکت پیشتاز برقی ساز آمریکایی از خودروی مدل 3 شروع شد که یک نمونه برقی عالی به‌حساب می‌آید. خودروی باریکی که دارای بدنه نسبتاً کوچکی بوده و به لطف مرکز ثقل پایین اش، می‌تواند پاسخ‌های مناسبی به راننده در طول رانندگی ارائه دهد. اگرچه ازنظر فنی قیمت این سدان زیر 40,000 دلار است اما نسخه‌های برتر و پرامکانات تر مدل 3، باقیمت‌های بالاتری نیز همراه می‌شوند.

آلفارومئو گیولیا

اسپرت‌های سدان بسیار کمی در جهان وجود دارند که ازنظر فرمان پذیری، بهتر از گیولیا ایتالیایی هستند. خودروی سدانی که با برچسب قیمتی پایه زیر 40,000 دلار همراه شده و می‌تواند یکی از دقیق‌ترین و بهترین هدایت‌های خودرویی را تقدیم راننده خود کند. قدرت‌پایه 280 اسب بخار این خودرو که از یک قلب تپنده 4 سیلندر توربو استخراج می‌شود، می‌تواند شتاب عالی را ایجاد کرده و مصرف سوخت حدود 8.5 لیتری برای جاده را دارد.

دوج چارجر

این خودرو اگرچه ممکن است مانند کیا استینگر یا تسلا مدل 3 و دیگر سدان ها، یک خودروی اسپرت خانوادگی و معمولی نباشد اما باوجود عضلانی بدون بدنه و طراحی درشت‌تر نسبت به رقیبان خودش و همچنین استفاده از یک پلتفرم قدیمی، بازهم می‌تواند فرمان پذیری عالی را ایجاد کند. اگر کسی خواستار قدرت و جذابیت بیشتری از دوج چارجر باشد، می‌تواند با هزینه بیشتر، نسخه R/T را خریداری کرده که با موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر خود، توان تولید 370 اسب بخار قدرت را دارد.

هوندا سیویک Si

این خودروی ژاپنی با به‌روزرسانی‌های کمی درزمینهٔ طراحی و عملکرد برای مدل 2020 همراه شده است؛ اما با همه‌ی این موارد، قیمت هوندا سیویک Si سدان برچسب قیمتی معقولانه 25,930 دلار است. نه‌تنها این خودرو توانسته درنبردی که در مقابل خودروهای اسپرت دنده دستی راه افتاده دوام بیاورد بلکه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی خود و اتصال این گیربکس به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر 205 اسب بخار، یک نمونه عالی با توجه به قیمتش محسوب می‌شود.

هوندا سیویک تایپ R

این نمونه از هوندا با برچسب قیمتی پایین‌تر از 40,000 دلاری خود و همچنین داشتن یک شخصیت ویژه کاملاً متمایز از مدل Si، یک خودروی جذاب و خوش‌ساخت در نظر گرفته می‌شود. در کنار احساسات جذابی که این خودروی اسپرت می‌تواند به راننده و سرنشینان خود منتقل کند، موتور قوی‌تر چهار سیلندر توربو باقدرت 306 اسب بخار، این خودرو را یکی از قوی‌ترین خودروهای اسپرت 4 درب در این فهرست قرار داده است.

سوبارو WRX

موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودروی ژاپنی می‌تواند با تولید کردن 268 اسب بخار قدرت، راننده خود را شگفت‌زده کند. این سدان 4 درب اسپرت، دارای یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا یک جعبه‌دنده عالی CVT بوده و با برچسب قیمتی 30,155 دلاری همراه شده است.

فولکس‌واگن جتا GLI

اگرچه ممکن است این نسخه شبیه نمونه معمولی جتا باکمی آرایش اضافی باشد اما می‌تواند تفاوت در فرمان پذیری و قدرت انتقالی به زیر پای راننده را به‌خوبی از نسخه معمولی خود، حفظ کند. جتا GLI این جادوی جذاب را از خودروی محبوب گلف GTI هاچبک، قرض گرفته است. همچنین این سدان اسپرت، اکنون می‌تواند 228 اسب بخار قدرت و 349.8 نیوتون متر گشتاور به‌عنوان نسخه خاص GTI و توسط موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربو خود تولید کند.

هیوندای الانترا اسپرت

بار دیگر یک محصول از کره جنوبی و شرکت نام‌آشنای هیوندای که می‌تواند با تولید 201 اسب بخار قدرت در زیر کاپوت خود، انتظارات را برآورده کند. اگرچه این مقدار قدرت، عدد بزرگی در بین دیگر خودروهای این فهرست نیست اما قیمت این الانترا نیز با عدد 24,730 دلار می‌تواند یک مزیت قابل‌توجه برای این اسپرت کره‌ای محسوب شود.

آکورا ILX

با برچسب قیمتی 26,895 دلار، خودروی آکورا ILX 2019 ژاپنی یک خودرو را طراحی تیز و زاویه‌های جذاب است که طراح آن را تبدیل به یک خودروی خاص کرده است. این آکورا نیز درست مانند الانترا اسپرت، می‌تواند 901 اسب بخار قدرت تولید کرده و هندلینگ عالی و جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه آن، از برتری‌های این اسپرت محسوب می‌شوند.

نام خودروها بر اساس برچسب قیمتی:

هیوندای الانترا اسپرت 24,730 دلار 201 اسب بخار
هوندا سیویک Si 25,930 دلار 205 اسب بخار
آکورا ILX 26,895 دلار 201 اسب بخار
فولکس واگن جتا GLI 27,890 دلار 228 اسب بخار
سوبارو WRX 30,155 دلار 268 اسب بخار
دوج چارجر 31,769 دلار 292 اسب بخار
کیا استینگر 33,985 دلار 255 اسب بخار
هوندا سیویک تایپ R 35,595 دلار 306 اسب بخار
جنسیس G70 35,895 دلار 252 اسب بخار
تسلا مدل 3 36,200 دلار 235 اسب بخار
آلفارومئو گیولیا 38,990 دلار 280 اسب بخار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا