مکمل بنزین
اخبار روز خودروتازه‌هاخبر

مونتاژ کوییک در آفریقای جنوبی با نام Prim 8

به تازگی اخبار و تصاویری در رسانه‌های خارجی منتشر شده که نشان می‌دهد قرار است شرکت سایپا با همکاری شرکت آفریقایی مورزا شروع به تولید کوییک با نام Prim 8 در آفریقای جنوبی نماید.مونتاژ کوییک در آفریقای جنوبی با نام Prime 8شرکت مورزا با حمایت امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۱ در افریقای جنوبی تاسیس شده و قرار است به کمک سایپا اولین خودروهای خود را تولید نماید. این شرکت اعلام کرده با استفاده از پلتفرم X100 و X200 شرکت سایپا شروع به تولید خودروهایی خواهد کرد که دارای قیمت رقابتی باشند و مردم این کشور بتوانند با هزینه‌ای کم صاحب خودروهایی بروز و با طراحی جدید شوند.

تادندا مونگوفا، مدیر اجرایی مورِزا اعلام کرد: «با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که برخی از مجموعه خودرو‌های ارزان قیمت شرکت ایرانی سایپا از نسل “کیا ریو” را متناسب با ذائقه و قدرت خرید برخی شهروندان در 14 کشور جامعه اقتصادی جنوب آفریقا مونتاژ کنیم، چرا که حتی بر خودروهای دست دوم وارداتی به کشورهای آفریقایی نیز مالیات های سنگینی تعلق می گیرد که مصرف آنها را برای کاربران آفریقایی بسیار دشوار کرده است.»

او همچنین ادامه داد: «در ابتدا خودرو سایپا کوییک کراس‌اوور و بعد از آن مدل هاچ‌بک این خودرو تولید و در مرحله دوم خودروهای نوع وانت، تیبا و ساینا پس از اضافه کردن برخی آپشن‌ها در بازار خودروهای ارزان قیمت آفریقا عرضه خواهند شد.»

کلمه مورزا به معنای پرچم است و ما می خواهیم پرچمدار برای یک صنعت بومی آفریقا باشیم. ما می خواهیم مثل  فورد باشیم که اسب‌ها را جایگزین ماشین های مقرون به صرفه کرد. در مورد ما ، جایگزین خودروهای وارداتی با اتومبیل های مقرون به صرفه در آفریقا خواهد شد.

وی گفت: ما سه سال است در حال آماده سازی هستیم تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنیم و در حال حاضر با کمک شریک تجاری خود به این خواسته خواهیم رسید. پریم پی 8 در موتورشو ژوهانسبورگ رونمایی خواهد شد و مجهز به امکاناتی نظیر سامانه ورود بدون کلید ، کروز کنترل، سنسور پارک، ۴ ایربگ، صفحه نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب، ESP،ABS و سنسور سنجش میزان باد تایر خواهد بود و با رنو ساندرو استپ‌وی به رقابت پرداخت.

طبق اطلاعات دریافتی کوییک با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT تولید خواهد شد. قیمت کوییک در بازار آفریقا در حدود 180 تا 200 هزار راند معادل حدودی 55 میلیون تا 60 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.مونتاژ کوییک در آفریقای جنوبی با نام Prime 8

 

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با همه ی این امکانات با قیمت55 میلیون بعد سایپا داره تیبا دو بدون رینگ رو 55 میلیون میده اونم با چک و ضامن معتبر و گواهی و 4ماه تاخیر.مورد دوم افریقایی ها خیلی قد بلند هستند قبل صادرات اول تست کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا