مکمل بنزین
تحلیلیخبر

روند قیمت خودروهای داخلی تا پایان سال کاهشی است

تداوم روند فعلی قیمت خودروهای داخلی و همچنین ثبات حاکم بر آن نکته ایست که مسئولین صنعت خودروی کشور به آن اعتقاد دارند. همچنین بسیاری از کارشناسان می‌گویند که روند فعلی در بازار خودروهای داخلی به شرط حمایت خودروسازان ادامه خواهد داشت ولی همه این‌ها مشروط به عملکرد شرکت‌هایی است که نقش ویژه‌ای روند حرکتی بازار دارند.

به گزارش چرخان، سید جواد حسینی کیا  عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی و روند قیمتی این بازار گفت: در حال حاضر روند خرید و فروش کاذب خودرو در بازار اشباع شده و روند فعلی نزولی قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

تولیدوی در ادامه افزود: یک سری دلال به این بازار وارد شده بودند و با خرید و فروش‌های کاذب اقدام به کسب سود از این بازار می‌کردند ولی در حال حاضر روند قیمتی مناسب شده و تعادل در بازار حاکم است. آن دسته از افرادی که به قصد سود وارد این بازار شده بودند متوجه وضعیت فعلی شده و به خوبی فهمیده‌اند که تجارت در این بازار امکان‌پذیر نبوده و بازار خودرو را ترک کرده‌اند.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیش فروش‌های در حال انجام فعلی کمک بزرگی برای تامین نقدینگی خودروسازان بوده و از سوی دیگر تولید خودروهای داخلی روند مناسبی به خود گرفته است. ثبات نسبی در بازار حاکم شده و بازار دلالان نیز مدیریت شده تا همگی منجر به وضعیت فعلی و متعادل بازار گردد.

بازار خودرو خودروهای داخلی بازار خودروحسینی کیا در پایان گفت: باید توجه کنیم که دلالان پس از خروج از بازار خودرو به سمت بازار دیگری می‌روند تا تعادل آن بازار را بهم بزنند. تا زمانی که نتوانیم کنترل نقدینگی را به دست بگیریم وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت و دلالان وارد بازارهایی مثل طلا، مسکن و سکه می‌شوند. تلاش‌هایی در حال پیگیری است تا ثبات در این بازار اتفاق بیفتد که به طور مثال وقتی در بازار ارز تعادل لازم رخ بدهد، ماندن در این بازار برایشان به صرفه نخواهد بود.

گفتنی است که مشاهدات از بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد بسیاری از خودروهای موجود در بازار که در نیمه ابتدایی سال با قیمت‌هایی نزدیک به 50 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت حالا به زیر 40 میلیون تومان نزول پیدا کرده است. به طور مثال در خودرویی مثل تیبا 94 که نیمه ابتدایی سال حتی با قیمت 48 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت حالا در بازار به حوالی 32 تا 35 میلیون تومان خرید و فروش شده که البته پول لازم بودن فروشنده نیز مزید بر علت است.

به طور کلی به دلیل نبود خریدار کافی در بازار خودروهای داخلی و نقدینگی کم این بازار، فروشندگانی که برای رفع نیاز خود اقدام به فروش خودروی خود می‌کنند، برای فروش هر چه سریع‌تر حاضر به قبول قیمت‌های پایین‌تر بوده و حتی فروش شرایطی و چکی را نیز قبول می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که به زودی سایپا و ایران‌خودرو عرضه سنگینی را در بازار خواهند داشت و طبیعتا تاثیر بسزایی در تعادل بازار خواهد داشت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا