مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

تایرهای مغناطیسی گودیر؛ چشم‌اندازی از آینده

قطعا یکی از مهمترین اجزای یک خودرو لاستیک های آن است که نبود آن مساوی است با عدم حرکت یک وسیله نقلیه.

اما در طول سالهایی که از اختراع اولیه خودرو می گذرد، تایرها از کمترین تغییرات نسبت به سایر اجزای خودرو برخوردار شده اند. در واقع می توان گفت شکل ظاهری و کارآمدی تایرها، کمترین تغییر را در این میان داشته است؛ اما به تازگی کمپانی گودیر از نسل جدیدی از تایرها، بنام Eagle-360، رونمایی کرده است.

این تایرها که برای وسایل نقلیه خودران آینده ساخته شده‌اند، حالتی کروی داشته و توسط یک میدان مغناطیسی به گردش در می‌آیند. به گفته کمپانی گودیر، عملکرد این تایرها، همانند یک قطار مغناطیسی بوده و سرعت را تا حد زیادی افزایش داده و باعث راحتی مسافران و کاهش سر و صدا می‌شوند.

12

wcf-geneva-motor-show-goodyear-eagle-360-spherical-tire2

از دیگر ویژگی‌های این تایرها، قدرت مانور پذیری بالای آنها بوده که شما می‌توانید به راحتی خودروی خود را از پارکینگ خارج کنید. طبق اعلام گودیر، این تایرها  بسیار ایمن هستند و از لیز خوردن خودرو بر روی یخ و… جلوگیری می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های این تایرها، می‌توان به وجود یک سنسور اشاره کرد که داده‌های اطلاعاتی جاده‌ها را جمع آوری کرده و در اختیار راننده قرار می‌دهد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا