Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کیا فوتورون، نمادی از آینده طراحی جسورانه خودروساز کره‌ای!

شرکت کره‌ای کیا که در سال‌های گذشته با تولید و عرضه مدل‌های مختلفی از خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور خود که این روزها اقبال عمومی جهان به‌خوبی به سمت آن‌ها نشانه رفته است، توانسته بیش‌ازپیش خود را به‌عنوان یک خودروساز قدرتمند و پیشرو معرفی کند.

حال این شرکت با رونمایی از اولین خودروی به‌اصطلاح کوپه-شاسی‌بلند خود که البته هنوز یک طرح مفهومی و نه مدل نهایی و تولیدی است، قدم‌های محکم‌تری را نیز در این زمینه برداشته است. این خودروی جدید شاسی‌بلند که نام فوتورون (Futuron) برایش انتخاب‌شده است، درواقع می‌خواهد زبان طراحی آینده شرکت کیا برای خودروهایش را در زمان حال به نمایش بگذارد.

همان‌گونه که از نام این خودرو برمی‌آید (تقریباً مشابه کلمه Future انگلیسی به معنای آینده) و همچنین به‌علاوه طراحی خاص و آینده‌گرایانه فوتورون، بدون شک نمی‌توان شاهد دیده شدن مدل تولیدی این خودرو در بازارهای جهانی تا سال‌های نزدیک بود. بااین‌حال، فوتورون یک کوپه-شاسی‌بلند جذاب را از طرف کیا به نمایش می‌گذارد که بالاخره از طرف خودروساز کره‌ای به تولید خواهد رسید.

طراحی خارجی این خودرو که در CIIE یا همان نمایشگاه بین‌المللی واردات و صادرات شانگهای چین 2019 به نمایش درآمده را می‌توان درواقع، همان چالش‌برانگیزترین مؤلفه در بحث آینده نگارانه بودن این طرح مفهومی دانست. درواقع ترکیبی از نسبت‌های منحصربه‌فرد در طراحی، در کنار سطحی صاف و صیقلی، فوتورون یک‌زبان طراحی جدیدی را برای جلوپنجره معروف ببری (Tiger) شرکت کیا به نمایش گذاشته است.

بر اساس گفته‌های منابع خبری، طراحی گرافیکی چراغ‌های این تازه‌وارد کیا از روی نبولا در آسمان شب الهام گیری شده که در چراغ‌های جلویی، از چراغ‌های ژئومتریک ماتریسی شکل LED که در قسمت عقب نیز به همین منوال است، استفاده‌شده است.

اندازه‌های فوتورون نیز متناسب با همان سبک بدنه کوپه-شاسی‌بلند خود، ایجادشده است. درواقع اندازه 4,850 میلی‌متری برای طول خودرو،1,550 میلی‌متر برای ارتفاع و همچنین 3,000 میلی‌متر برای فاصله محوری خودرو، همگی نشان از این سبک طراحی خاص شرکت کیا دارند.

طرح مفهومی جدید کیا، همچنین از سقف غیرمعمول و جدیدی که یک سقف پانورامیک الماسی شکل است نیز استفاده می‌کند. سقفی که می‌تواند تا اندازه زیادی جمع شده و به سرنشینان، دید مناسبی را از فضای بالای سرشان بدهد. همچنین در این سقف از حسگرهای لیدار (LiDAR) برای توانایی سطح چهارم خودران نیز استفاده‌شده است.

چهره خاص و متفاوت این خودرو، با یک قوای فنی برقی نیز همراهی خواهد شد. یک بسته باتری با ظرفیت بالا در قسمت زیرین خودرو نصب‌شده که می‌تواند به چهار موتوربرقی نصب‌شده در هریک از چرخ‌های خودرو، ولتاژ لازم را برساند.

توانایی خودران بودن خودرو، به‌خوبی در داخل کابین جادار فوتورون، انعکاس و نمود یافته است. به‌طوری‌که صندلی‌های جلویی می‌توانند حکم یک راحتی باقابلیت چرخش به هر جهتی را داشته باشند. درواقع طراحی درون کابین، درست مانند همان طرح‌های مفهومی است که می‌توانیم از خودروهای آینده که خودروهایی خودران هستند انتظار داشته باشیم. کاملاً دیجیتال و الکترونیک.

حال باید منتظر ماند و دید که تا چند سال دیگر، کیا می‌تواند این طرح مفهومی جذاب را به واقعیت تبدیل کرده و درنهایت، به تولید نهایی برساند.

 

منبع CARSCOOPS
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.