مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

خریداران هن‌تنگ در آتش بی‌تدبیری عظیم خودرو می‌سوزند!

تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان علاوه بر تمامی مشکلاتی که برای خودروسازان قدیمی ما ایجاد کرد و روند عرضه خودرو را مختل نمود، ولی در این بین بعضی از شرکت‌های داخلی تیشه برداشته و به ریشه اعتماد مردم نسبت به صنعت خودروی کشورمان زدند! از جمله این شرکت‌ها عظیم خودرو است که با محصولی مثل هن‌تنگ خون به دل خریداران این خودرو کرده است!

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای چینی این روزها به یک تراژدی عجیب تبدیل شده چرا که از یک سو افزایش قیمت در خودروهای معتبر به یک درد جانکاه برای مردمی تبدیل شده که باید قیمت رنو و تویوتا و هیوندای را برای برندهای بدردنخور چینی بدهند و از سوی دیگر اینکه بعضی از شرکت‌های خودروساز مانند عظیم خودرو حتی با پرداخت پول یک رنو یا تویوتا و … نیز حاضر به تحویل خودروهای بی کیفیتی مثل هن‌تنگ هم نیستند!

در حالی که عظیم خودرو وعده داده بود این خودرو را با قیمت بسیار مناسب به دست مشتریان برساند ولی قیمت‌های اعلامی این شرکت برای هن‌تنگ جز حیرت برای مشتریانش به همراه نداشت و البته که مشتریان این خودرو نیز چاره‌ای جز پرداخت مابه‌التفاوت قیمت اعلامی و پیش پرداخت را نداشتند ولی جالب‌تر اینکه عظیم خودرو حتی با دریافت مبالغ مربوط به این مابه‌التفاوت نیز هنوز تکلیف بسیاری از تعهدات خود را مشخص نکرده است.

بررسی‌ها از بین مشتریان عظیم خودرو نشان می‌دهد که ده‌ها مشتری از سال گذشته برای تحویل گرفتن خودروهای ثبت نامی چشم انتظار هستند و عظیم خودرو کماکان وعده‌های توخالی به آنها می‌دهد! وعده‌هایی که حالا برای مشتریان دیگر اعتبار نداشته و آنها به هر راهی برای دریافت خودروهایشان متوسل می‌شوند تا حداقل بتوانند حق و حقوق حداقلی خود را احیا کنند.

به طور مثال یکی از مشتریان این شرکت در تاریخ 10 شهریور سال گذشته اقدام به ثبت سفارش کرده و هنوز هم دعوتنامه‌ای برای او صادر نشده است. این مشتری می‌گوید که طبق بررسی‌های انجام شده این شرکت صرفا مجوز پیش فروش 400 خودرو را داشته است و علیرغم این موضوع اقدام به پیش فروش 4 هزار خودرو نموده است!

اظهارات این مشتری نشان می‌دهد که عظیم خودرو مرتکب یک تخلف بسیار بزرگ شده و عملا با هر قانونی که با این شرکت مواجه شویم، بایستی سریعا نهادهای قانونی به آن وارد شده و هر چه سریعتر جلوی تخلفات بزرگتر این شرکت گرفته شود. مشاهدات از وضعیت نمایندگی‌های این شرکت نیز نشان می‌دهد که نمایندگی‌های عظیم خودرو اکثرا پلمپ شده و اجازه فعالیت ندارند و دفتر اصلی در جاده کرج در حال فعالیت است.

مسئولین حاضر در این دفتر نیز می‌گویند که ادامه تولید هن‌تنگ در عظیم خودرو منوط به نتیجه دادگاه مدیرعامل این شرکت یعنی رضا عظیمی بوده و تا زمانی که نتیجه دادگاه مشخص نشده و حساب شرکت باز نشود، تولید انجام نمی‌شود. این یعنی مشتریان را در گیر و دار یک پروسه عجیب قرار می‌دهند که تحویل خودروها را منوط به آزادی رضا عظیمی-مدیرعامل عظیم‌خودرو بدانند و از سوی دیگر شکایت خود را از او پس بگیرند!

خودروسازی عظیم خودرواز دیگر تخلفاتی که مشتریان به آن اذعان دارند مساله ثبت سفارش و نوع ثبت سفارشی است که از سوی عظیم خودرو به آنها تحمیل شده است. مشتریان این شرکت می‌گویند که در هنگام ثبت سفارش از قیمت قطعی خودرو برایشان گفته شده و واریزی تکمیلی را 102 میلیون تومان برای ایکس7 عنوان کرده‌اند ولی حالا همه چیز تغییر کرده و زیر بار قیمت قطعی اعلامی خود نمی‌روند. مشتریان این شرکت می‌گویند که 102 میلیون تومان وعده داده شده به 212 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و شرکت به طور مرتب پیامک تکمیل وجه ارسال می‌کند.

حالا باید دید که وضعیت این شرکت که قبل از این نیز بدنامی‌هایی در زمینه تحویل خودرو داشت، به چه نحوی پیش خواهد رفت و آیا باید منتظر اتفاقات بد و دسته گل‌های جدید از سوی عظیم خودرو و عظیم خودروهای جدید باشیم؟

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. رضا عظيمي آزادبشه مثل بقيه كلاهبردارها ازايران متواري ميشه تواين مملكت همه فكرمنافع خودشون هستن من مالباخته رضايت نميدم آزادشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا