مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو با ابرخودروی جدیدش،آماده مقابله با استون مارتین می شود!

عصر جدیدی از مسابقات موتور اسپرت جهانی با رونمایی از یک کلاس جدید ابرخودرویی در سری مسابقات قهرمانی در حال پدیدار شدن است. مسابقات طولانی که شامل 24 ساعت رقابت سخت و سنگین در لمانس خواهد بود.

برای قهرمانی دوره 2021-2020، قوانین و مقررات جدید به تولیدکنندگان خودرو اجازه خواهد داد تا بتوانند نمونه‌های اولیه از خودروهایشان که شباهت زیادی به خودروهای تولیدی همان شرکت دارد را وارد مسابقات کنند.

برای مثال، شرکت بریتانیایی استون مارتین، می‌خواهد با استفاده از همین قانون، یک خودروی مسابقه‌ای را که بسیار شبیه ابرخودروی والکری این شرکت است وارد مسابقات کند. تویوتا ژاپن نیز درحال‌توسعه یک خودروی مسابقه‌ای را بر اساس طرح مفهومی جی آر سوپراسپرت به نمایش درآمده در موتورشو توکیو 2018 است.

اما اکنون شرکت فرانسوی پژو نیز می‌خواهد از این مسابقات عقب نمانده و در همین راستا اعلام کرده است که قصد دارد تا به مسابقات استقامتی (Endurance) لمانس با یک ابرخودروی هیبرید جدید بازگردد. پژو گفته است که این شرکت می‌خواهد رد تمامی 9 راند مسابقات قهرمانی سری 2022 به‌صورت کامل حضورداشته تا بتواند خود را بیش‌ازپیش به رقیبان قدرتمندش ثابت کند.

هنوز اطلاعات و جزئیاتی در مورد ابرخودروی هیبرید پژو رونمایی نشده است اما قرار است که خودروساز فرانسوی، اطلاعات بیشتر را در رابطه با این پروژه، اوایل سال 2020، به اشتراک بگذارد. این درواقع، اولین باری خواهد بود که پژو از سال 2011 به این‌طرف، در مسابقات استقامتی طولانی‌مدت لمانس شرکت خواهد کرد. آخرین پیروزی پژو در مسابقات 24 ساعته لمانس نیز، به سال 2009 بازگشته که با خودروی موسوم به 908 Hdi FAP LMP1، انجام شد.

آقای ژان-مارک فینوت، مدیر بخش موتور اسپرت شرکت پژو سیتروئن، در همین راستا گفته است: «من از این‌که پژو می‌خواهد بامهارت کامل و دغدغه خود برای پیروزی، وارد این مسابقات شود، بسیار خوشحال هستم. این چالشی جدید بوده که با استفاده از منابع مالی شرکت اصلی و تجربه متخصصان پژو و عطش این شرکت برای پیروزی، می‌تواند به موفقیت در آن، بسیار امیدوار بود.»

البته هنوز مشخص نیست که این خودروی جدید مسابقه‌ای پژو، یک ابرخودروی پروتوتایپ (نمونه اولیه) جدید بوده و یا اینکه بر اساس خودروهای جاده‌ای این شرکت ساخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا