مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروسازان قصد افزایش قیمت محصولاتشان را دارند؟

بازار خودروهای داخلی در 2 روز اخیر میزبان یک شایعه عجیب بود و این شایعه چیزی جز قصد خودروسازان برای افزایش قیمت رسمی محصولاتشان نبود! این شایعه که حالا توسط وزارت صنعت تکذیب شده، کماکان در بین اهالی بازار دست به دست می‌شود و به نظر می‌رسد که دلالان برای افزایش قیمت دوباره خودروها، دست به کار شده‌اند!

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی در دو روز اخیر، روزهای متفاوتی را سپری کرده و بازهم شاهد جولان دلالان و سودجویان بازار بودیم. در حالیکه بازار هنوز در شوک افزایش قیمت بنزین بود و رکود در آن موج می‌زد و عملا نه خریداری در بازار حضور داشت و نه فروشنده‌ای اقدام به فروش خودرویش می‌نمود، شایعه‌ای در بازار پخش شد که به زودی قیمت خودرو توسط خودروسازان افزایش خواهد یافت!

ایران‌خودرو و سایپا خودروسازان فروش فوری سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرو فروش فوریمحتوای شایعه نیز به گونه‌ای تنظیم شده بود که اولا باورپذیری خوبی برای مردم داشت و دوما اینکه نگرانی عجیبی را در بین مردم به راه انداخت. دلالان با پخش این شایعه توانستند التهابی را در بازار ایجاد کرده و عملا فروشندگان حداقلی را نیز از فروش محصولشان منصرف کنند.

البته طبیعتا همیشه فروشندگانی در بازار حضور دارند که سمت عرضه را کمی متعادل نمایند ولی بدیهی است که این اقدامات جز با واکنش مناسب وزارت صنعت و خودروسازان جبران‌پذیر نیست. در همی راستا مصاحبه‌هایی نیز انجام شد و شایعات موجود در بازار تکذیب گردید ولی عملکرد خودروسازان در تحویل خودروها و عرضه خودرو به گونه‌ایست که در عمل، این شایعه به قوت خود باقی بوده و ردیه مناسبی برای آن اعمال نشده است.

در همین راستا رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن در مصاحبه‌ای گفت: نظارت جدی روی بازار خواهیم داشت تا گرانی بنزین موجب گرانی در بازار خودرو نشود. بازرسی‌های وزارت صنعت از نظر کمی و کیفی افزایش یافته و امکانات کشور در راستای جلوگیری از اجحاف علیه مردم بسیج شده است. ما تمام سعیمان را می‌کنیم تا گرانی بنزین موثر نباشد و بار روانی این موضوع به مردم تحمیل نگردد.

تولید ایران‌خودرو خودروسازانوی در پایان گفت: گزارشاتی در رابطه با وضعیت بازار به ما رسیده که اقدامات ما موثر بوده و تاثیر خوبی در بازارهای مختلف داشته است. ما تمام سعیمان را می‌کنیم که بار روانی افزایش قیمت بنزین منجر به تحمیل گرانی روی مردم نشود ولی احتمالا در بعضی جاها این گرانی روی درصدی از کالاها موثر بوده است.

وزیر صمت در ادامه گفت: طبق دستور رئیس جمهور، هیچ بخش دولتی حق گران کردن کالا و خدماتش را تا پایان سال نخواهد داشت. در بخش تولید خودروهای کم مصرف نیز قرار بود دو اقدام انجام دهیم که یکی در بخش تولید خودروهای برقی و هیبریدی بود و دیگری نیز در بخش تولید موتورهای کم مصرف که از قبل در دستور کار ما قرار داده شده بود، ولی الان از ضرورت بیشتری برخوردار شده است.

رحمانی در ادامه به سوالی در مورد افزایش قیمت خودرو پس از افزایش قیمت بنزین پاسخ گفت: قیمت خودروها از سوی خودروسازان افزایش نیافته و تغییری در قیمت کارخانه‌ای صورت نگرفته است. این افزایش قیمت‌ها با اقداماتی است که از سوی دلالان انجام شده ولی با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، خودروسازان عرضه خودرو را بالا خواهند برد تا اجازه افزایش قیمت در بازار داده نشود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هر وقت یه خبری اومد اعلام.کردن ‌شایعس بعد چند روز به تحقق پیوست

  2. سایپا ویران بشی با خاک یکسان بشی اون پولی که واسه تحویل یک ماه از من گرفتی ولی 3ماه ندادی بدین واسه بچه هاتون کفن بخرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا