Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نماینده مجلس: گرانی بنزین باید به ارزانی قیمت خودرو منجر شود!

افزایش قیمت خودروهای داخلی باعث نگرانی‌های زیادی شده و عملا دسترسی بسیاری از مردم برای خرید این خودروها از بین رفته است. در همین راستا برخی از مسئولین از جمله نمایندگان مجلس وارد عمل شده و در مصاحبه‌هایی پیرامون این موضوع از ارزانی قریب الوقوع بازار خبر داده‌اند که دلایل مختلفی را نیز برای آن مطرح نموده‌اند.

به گزارش چرخان، محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت خودروهای داخلی گفت: افزایش قیمت بنزین روی قیمت خودرو موثر نخواهد بود. در حقیقت باید گرانی بنزین عملکرد معکوسی در بازار داشته باشد و میل به استفاده از خودرو کم شود اما در حال حاضر تاثیر منفی و مثبتی وجود ندارد. اما باید گفت که به زودی قیمت خودروهای پرمصرف ارزان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که در حال حاضر اولویت‌های دیگری از جمله مایحتاج زندگی برای مردم وجود داشته و پول کافی برای خرید خودرو وجود ندارد. به همین دلیل انتظار می‌رود که قیمت خودرو تا پایان سال تغییری نکند. افرادی که در حال حاضر پول زیادی در بانک دارند، از سرمایه گذاری روی خودرو پرهیز می‌کنند چرا که این کار دارای ریسک زیادی بوده و علیرغم رشد قیمتی، بالاخره روزی خواهد شکست و زمان این شکستن قیمت مشخص نیست.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در مورد خودروهای خارجی نیز باید گفت که قیمت این بازار نیز متاثر از نرخ ارز بوده و واردات نیز کماکان ممنوع خواهد بود. البته احتمال واردات قطره چکانی وجود دارد ولی در کل یکی از راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت این است که اجازه واردات خودروهای کارکرده حداقل برای بخش دولتی صادر شود که تاثیر بسزایی در بازار خواهد داشت. البته فعلا اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    عمرا دیگه بهت رای بدیم اقای بی مصرف

  2. ناشناس می گوید

    خااااااااک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.