Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

از تفنگ تا موتور؛ کلاشینکف نیز موتور سیکلت خود را معرفی کرد!

چه با انواع و اقسام وسایل و شرکت‌های نظامی معروفی که در سراسر دنیا به تولید سلاح می‌پردازند آشنا باشید یا خیر، بدون شک نام کلاشینکف می‌تواند تنها و تنها یک‌چیز را در ذهنمان به صدا دربیاورد.

درحالی‌که تولیدکننده روسی، معروف به تولید سلاح موسوم به AK-47 است، حالا اما انگار خواسته تا فعالیت‌هایش را به حوزه دیگری رسانده و دست به تولید موتورسیکلت بزند. در سال 2018، بخش موسوم به Izh این شرکت روسی، یک جفت موتورسیکلت، بانام‌های SM-1 و UM-1 را معرفی کرد که هردوی آن‌ها موتورهای برقی بودند. اولین موتور تنها برای استفاده‌های نظامی ساخته‌شده بود و UM-1 نیز مختص شهروندان عادی بود.

اما حالا و به‌تازگی، کلاشینکف تصمیم گرفته تا نه‌تنها آن دو موتور را برای مشتریان خود عرضه کند بلکه یک موتورسیکلت جدید در کلاس کافه ریسر را نیز به‌عنوان طرح مفهومی، رونمایی کند.

در مرحله نخست باید گفت که این موتورسیکلت جدید، در مقایسه با دیگر محصولات موتوری این شرکت، یک سرو گردن بالاتر بوده و علاوه بر اینکه مخصوص مسیرهای به‌اصطلاح آفرود طراحی‌شده است، ازنظر زیباشناختی نیز حرف بیشتری برای گفتن دارد.

به‌عبارت‌دیگر، با چراغ جلویی دایره‌ای شکل، آینه‌هایی که در انتهای دسته‌فرمان قرارگرفته‌اند، سپرهای کوچک و مشکی‌رنگ هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب و چرخ‌هایی که برای کلاسیک به نظر رسیدن، به‌جای استفاده از رینگ از سیم پره استفاده کرده‌اند، همه و همگی به زیبایی‌های این موتورسیکلت روسی افزوده‌اند.

همچنین این موتورسیکلت کافه ریسر برقی، از یک باتری لیتیوم-یون 50 کیلوواتی باقدرت 67 اسب بخار استفاده می‌کند که قدرت قابل قبولی محسوب می‌شود. این بسته باتری قرارگرفته در موتور می‌تواند تا مسافت حدود 97 کیلومتر را با یک شارژ کامل طی کرده و به‌سرعت نهایی 98 کیلومتربرساعت برسد.

هنوز از طرف کلاشینکف، صحبتی در مورد اینکه چه زمانی قرار است این موتور، به مرحله تولید نهایی رسیده و حتی قیمت آن چقدر خواهد بود نشده است.

منبع Rideapart
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.