مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای،چه قلب تپنده جدیدی را برای سانتافه 2020 خود در نظر گرفته است؟

هیوندای به‌تازگی برای بازار هدف استرالیا خود، به‌روزرسانی جدید را درزمینهٔ موتوری و قوای فنی سانتافه 2020 در نظر گرفته است. این خودروساز کره‌ای، یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری را برای شاسی‌بلند خود، در مدل جدید، تدارک دیده است.

درواقع این موتور 3.5 لیتری جدید که با قلب تپنده 2.4 لیتری قدیمی سانتافه جایگزین شده است، در سه نسخه الایت، هایلندر و اکتیو، در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که می‌تواند 276 اسب بخار قدرت (206 کیلووات) و 336 نیوتون متر گشتاور را تولید کرده و این قدرت و گشتاور را از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتومات، به چرخ‌های جلو خودرو (FWD)، منتقل کند.

همچنین در کنار این موتور بنزینی سانتافه 2020، یک موتور 2.2 لیتری توربو دیزل نیز تدارک دیده‌شده است که می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور دیزل نیز 6 سیلندر بوده و از طریق همان جعبه‌دنده 8 سرعته اتومات، قدرت خود را به زیر پای راننده منتقل می‌کند. مصرف سوخت سانتافه در مدل دیزل،10.61 لیتری در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

نسخه پایه سانتافه تازه‌وارد، باقیمت 29,056 دلار و در نسخه‌های متوسط و نهایی نیز، خودروساز کره‌ای به ترتیب قیمت‌های 34,462 دلار و 38,854 دلار را در نظر گرفته است.

سانتافه 2020 در نسخه اکتیو، با رینگ‌های 17 اینچی، آینه‌های جانبی به همراه سیستم گرم‌کن، صفحه‌نمایش 3.5 اینچی TFT مخصوص راننده، یک صفحه‌نمایش 7 اینچی مخصوص سرگرمی در کنسول خودرو، سیستم‌های اندروید اتو، اپل کارپلی، بلوتوث، روکش فرمان از جنس چرم و همچنین تعدادی دیگر از سامانه‌های کمکی برای راننده همراه شده است.

نسخه الایت نیز، با رینگ‌های 18 اینچی، روکش‌های چرمی، سیستم صوتی پیشرفته موسوم به اینفینیتی، ورود بدون کلید، چراغ‌های LED، گرم‌کن و تهویه مطبوع صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان، سقف پانورامیک و صفحه شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، عرضه خواهد شد.

دیگر سیستم‌هایی که در نسخه‌های نهایی و حتی نسخه‌های پایه شاسی‌بلند کره‌ای به‌کاررفته‌اند، همان سامانه‌های کمک‌راننده‌ای هستند که امروزه به‌صورت استاندارد در خودروهای روز دنیا مشاهده می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا