مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

رقابت جذاب تاکسی‌های اینترنتی به نفع رانندگان و شاید به ضرر مسافرین!

اسنپ و تپسی این روزها در یک رقابت عجیب و غریب برای جلب نظر رانندگان قرار گرفتند که این رقابت جذاب به طور قطع به نفع رانندگان بوده و خدمات خوبی را برای این بخش از جامعه تاکسی‌های اینترنتی به همراه خواهد داشت. موضوع اصلی این رقابت کمک هزینه‌ایست که برای سوخت از سوی این اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته شده که حالا با اعلامیه جدید اسنپ، احتمالا وارد مرحله جدیدی از رقابت خواهیم شد.

به گزارش چرخان، تاکسی‌های اینترنتی فعال کشورمان در روزهای اخیر اقدام به ارائه اطلاعیه‌های مختلفی کردند که نشان از رقابت پنهانی دارد که در جذب راننده دارند. این شرکت‌ها با توجه به محدودیتی که در سهمیه اعطایی وزارت نفت به تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد، اقدام به طراحی شرایطی کردند که راننده پس از پایش 1000 کیلومتر در هفته، از کمک هزینه نقدی برخوردار می‌شوند که به ازای هر 10 کیلومتر به راننده پرداخت می‌شود.

رانندگان اسنپ تپسی مکسیم الوپیکحالا پس از اینکه یکی از این شرکت‌ها طرح اولیه خود را منتشر کرد و توانست موج رسانه‌ای خوبی را ایجاد کند، شرکت رقیب نیز وارد عمل شده و در خبری اعلام کرد که دو برابر شرکت رقیب به رانندگان می‌پردازد و حالا رانندگان اسنپ و تپسی در یک دو راهی بسیار جذاب مانده‌اند و باید دید که که در روزهای آتی، وضعیت به چه شکلی پیش خواهد رفت.

در همین راستا شایعاتی نیز مبنی بر سو استفاده تاکسی‌های اینترنتی از سهمیه اعطایی وزارت نفت وجود داشت که عملا با مصاحبه رضایی، یکی از مسئولین مرتبط با این موضوع، شایعه مربوطه تکذیب شد. از نکات قابل ذکر این مصاحبه این بود که محاسبه پیمایش رانندگان توسط وزارت کشور صورت می‌گیرد و همچنین سهمیه‌ای به اسنپ و تپسی تعلق نمی‌گیرد.

شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت سوخت تاکسی‌های اینترنتی گفت: سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی تا سقف 300 لیتر با تعرفه 1500 تومان محاسبه و برای وزارت نفت ارسال می‌شود. واریزی‌ها نیز بر اساس پیمایش تاکسی‌ها صورت می‌گیرد و به صورت هفتگی این سازوکار عملیاتی می‌شوذ.

رانندگان اسنپ تپسی مکسیم الوپیکوی در ادامه افزود: محاسبه پیمایش انجام شده توسط تاکسی‌های اینترنتی به صورت مستقیم از سوی وزارت کشور صورت می‌گیرد و همه اعداد و ارقام توسط این وزارت‌خانه بررسی می‌شود. وزارت نفت تنها با کد ملی، شماره حساب و مبلغ اعلامی سر و کار دارد که به صورت اعتبار به رانندگان اعطا شده و صرفا در جایگاه‌های سوخت قابل مصرف خواهد بود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در ادامه با اشاره به واریز مبلغ اعتبار به حساب رانندگان گفت: این اعتبار به حساب شرکت‌های اینترنتی واریز نمی‌شود و به صورت مستقیم به حساب اعتباری رانندگان تاکسی‌های اینترنتی واریز می‌گردد. نکته قابل ذکر این است که سهمیه‌ای به تاکسی‌های اینترنتی تعلق نمی‌گیرد و این سهمیه به رانندگان فعال در این تاکسی‌ها اعطا می‌شود و در دو مرحله قبلی نیز مستقیما به حساب رانندگان واریز شده است. در صورتی که یک راننده به اندازه 200 لیتر پیمایش داشته باشد طبیعتا به همین اندازه سهمیه دریافت خواهد کرد که مابه‌التفاوت قیمت بنزین 1500 و 3000 تومانی خواهد بود ولی سقف این سهمیه تا 300 لیتر محاسبه می‌گردد. همه این سازوکارها توسط وزارت کشور صورت می‌گیرد و وزارت نفت بر اساس شماره کارت و کد ملی دریافت شده اقدام به واریز مبلغ اعلامی وزارت کشور می‌کند.

البته نگرانی‌هایی در رابطه با تاثیر این رقابت‌ها در بخش مسافرین وجود دارد که این هزینه کردهای تاکسی‌های اینترنتی از جیب مسافرین این اپلیکیشن‌ها خارج شود. در حال حاضر نیز گزارشاتی از افزایش تعرفه این اپلیکیشن‌ها وجود داشته و علیرغم ادعای این اپ‌ها مبنی بر گستردگی ناوگان حمل و نقلشان، با کوچکترین تغییر وضعیتی شاهد افزایش شدید تعرفه‌ها هستیم که طبیعتا مشکلات بعدی را برای این کسب و کارها به همراه خواهد داشت و شاید رانندگان را برای استفاده از آنها مردد می‌کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا