مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

نقص کیسه‌هوای 1750 دستگاه از تولیدات جنرال‌موتورز

کمپانی جنرال‌موتورز حدود 1750 دستگاه از انواع خودروهای تولیدی خود را به دلیل نقص در کیسه هوا، فراخوان کرد. جنرال موتورز گفته است:«از روز چهارشنبه دستور توقف فروش تولیدات خود را صادر کردیم و خودروهایی که دارای نقص در کیسه هوا هستند، مدل جدید شورولت کرادو، شورولت مالیبو و چندین کامیون و وانت بوده که در ایالات متحده و کانادا عرضه شدند.»

 GM logo

این در حالیست که کمپانی جنرال‌موتورز چندین دستگاه از مدل 2016 این تولیدات را در کشور مکزیک عرضه کرده، ولی نقص کیسه هوای آن تولیدات را رد کرده است. در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر نقص کیسه‌های هوای این کمپانی منتشر نشده است. جنرال موتورز اعلام کرده که کیسه‌ هوای خودروهایش معیوب نیست، ولی چون این کیسه‌ها توسط شرکت تاکاتا ساخته شده، احتمال معیوب بودن آنها وجود دارد.

GM انتظار دارد این مشکل در فروش وانت‌های محبوب و سدان هایش تاثیر بگذارد. در این خصوص تام ویلکینسون سخنگوی جنرال موتورز گفته است: هرگونه تاخیر در فروش را انتظار داریم و قوانین ایالات متحده به شکلی است که اگر یک خودرو به دلایلی برای اصلاح فراخوانده شود زمان زیادی، از عرضه آن جلوگیری خواهد شد.»

طبق اعلام جنرال موتور، محل قرارگیری کیسه هوای راننده درست نیست و در تصادفات مشکل ایجاد می‌کند، در حقیقت کیسه هوای دوم با باز شدنش، با کیسه هوای راننده درگیر شده و به همین دلیل کیسه هوای دوم به درستی باد نشده و این موضوع خطرات جدی برای راننده ایجاد می کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا