مکمل بنزین
خبرداخلی

وام 5 میلیون تومانی دوگانه‌سوز کردن خودروها بلاعوض خواهد بود؟

دوگانه‌سوز کردن خودروهای بنزینی به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده و صف‌های طولانی برای این کار نیز موید همین خواسته عمومی است. اما افزایش هزینه‌های مربوط به این اقدام و عدم توانایی بسیاری از افراد برای دوگانه‌سوز کردن خودروها باعث شده تا مسئولین ذیربط به دنبال اعطای وام برای گازسور کردن خودروها باشند که جزئیاتی از آخرین اقدامات مربوط به این کار را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش چرخان، افزایش قیمت بنزین در 24 آبان 98 عملا بسیاری از معادلات را برای مالکین خودروهای بنزینی بهم زد و این افزایش هزینه‌ها باعث شد تا برای کاهش آن اقداماتی انجام گردد. از جمله این اقدامات، صف‌های طولانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها است و نوبت‌دهی چندماهه نیز از تبعات قابل ذکر آن است. اما برخی از افراد برای تامین هزینه‌های مربوط به گازسور کردن خودروها دچار مشکل شده‌اند و تعیین هزینه‌هایی در حدود 5 میلیون تومان باعث شده تا نیاز جدی برای دریافت تسهیلات گازسوز کردن ایجاد گردد.

دوگانه‌سوز کردنمدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در همین راستا مصاحبه‌ای داشته و از تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح خبر داد. او در این مصاحبه گفت: مذاکراتی با یک بانک خصوصی کشور انجام شده تا تسهیلات 5 میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها در نظر گرفته شود. در صورتی که این مذاکرات عملیاتی گردد، تسهیلاتی خواهد بود که بخش اعظمی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد ولی بلاعوض نخواهد بود.

با این حال بسیاری از فعالان و کارشناسان بازار خودرو معتقدند که این حجم از تقاضا برای گازسور کردن خودروها طبیعی نبوده و بایستی بخش بزرگی از این تقاضا با عرضه مناسب خودرو توسط خودروسازان تامین گردد ولی عملا چیزی که در واقعیت رخ داده، کاستی بسیار بزرگی است که خودروسازان داشته‌اند. بازار خودرو در حالی شاهد افزایش قیمت خودروهای گازسوز بوده است که مشاهده قیمت برخی از این خودروها جای تعجب بسیار زیادی را برای بازار باز کرده است.

dogane دوگانه سوز دوگانه‌سوز کردناین افزایش قیمت‌های عجیب در حالی رخ داده که مشخص نیست سمند گازسوز 125 میلیون تومانی چه توجیه اقتصادی داشته و چرا باید فاصله قیمت نسخه بنزینی این خودرو و نسخه گازسوز آن چیزی در حدود 30 میلیون تومان باشد! این تفاوت قیمت با احتساب سود بانکی ماهیانه آن توجیه اقتصادی خرید سمند گازسوز را از بین می‌برد!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا