مکمل بنزین
گوناگون

منحصربه فرد ترین فولکس واگن گلف هایی که تاکنون ساخته شده اند!

فولکس‌واگن گلف، محبوب‌ترین خودروی هاچبک در جهان، اکنون 46 ساله شده و به این معناست که سازندگان، طراحان، مهندسان و مسئولان اجرایی این شرکت، تاکنون چیزی حدود نیم‌قرن فرصت داشته‌اند تا بتوانند ابداعات و خلاقیت‌های خود را در قالب این خودروی کوچک، به نمایش دربیاورند. در بین این سال‌ها نیز تعدادی از مدل‌های خاص و غیرمعمول از گلف وجود داشته‌اند که تاریخچه این خودرو را بیش‌ازپیش، جذاب می‌کنند.

در ابن مطلب نیز سعی شده است تا خاص‌ترین و درعین‌حال، منحصربه‌فردترین گلف‌هایی که تاکنون وجود داشته‌اند را به شما عزیزان معرفی نماییم. با چرخان همراه باشید.

فولکس‌واگن گلف جی تی آی 16V مدل 1986

زمانی که این نسخه در سال 1975 عرضه شد، باعث به وجود آمدن جو خاصی برای تولید هاچبک های جذاب در قاره اروپا شد. این فولکس‌واگن نیز یک خودرویی بود که مردم، آن را به خاطر ترکیبی از قدرت، وزن سبک، شاسی سرزنده و خوب و یک بدنه و پلتفرم عملی و کارا، دوست داشتند. بااین‌حال، خیلی‌ها نیز به از دست دادن قدرت این خودرو در طول زمان، شکایت داشتند. به همین خاطر، فولکس‌واگن در سال 1986 یک نسخه جدیدی را عرضه کرد که با موتور 16 سوپاپ خود، می‌توانست قدرت بیشتری نسبت به 8 سوپاپ قبلی تولید کند.

قدرت این نسخه جدید از 111 اسب بخار به 138 اسب بخار ارتقا یافت و به همین خاطر این گلف GTI تبدیل به یکی از جذاب‌ترین گلف‌های سری خود شد.

گلف رالی جی 60 مدل 1989

چراغ‌های مستطیلی شکل و سپرهای منحصربه‌فرد را می‌توان از مؤلفه‌هایی دانست که ظاهر این خودرو را به‌خوبی تشریح می‌کردند. البته در کنار این ظاهر کمی متفاوت نسبت به نسخه قبلی، فولکس‌واگن از یک موتور موسوم به جی-لدر (G-Lader) نیز استفاده کرده بود که با سیستم سوپرشارژ خود، قابلیت اطمینان بالایی نداشت؛ اما چیزی که فولکس‌واگن برای این نسخه نیاز داشت، قابلیت اطمینان بالا نبوده است، بلکه استخراج 159 اسب بخار قدرت و 225 نیوتون متر گشتاور در سال 1989 بود.

گلف کانتری

هنگامی‌که دهه 80 میلادی به پایان رسید، تب‌وتاب کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور در دنیا بالا گرفت و فولکس‌واگن نیز برای استفاده از این فرصت خوب، این نسخه از گلف خود را با سیستم تعلیق بالاتر، چهارچرخ محرک (AWD)، چسباندن یک تایر زاپاس در عقب خودرو و نامیدن آن به‌عنوان گلف کانتری، عرضه کرد. البته شاید در نگاه اول این‌گونه به نظر برسد که این خودرو را یکی از طرفداران فولکس‌واگن در کارگاه خود درست کرده اما باید گفت که ظاهر آن، به‌صورت کلی از سوی کارخانه به وجود آمده است.

گلف هارلکوین مدل 1996(Harlequin)

این مدل هم یکی از عجیب‌ترین گلف‌هایی است که تاکنون فولکس‌واگن آن را به تولید رسانده و هم اینکه زیاد، موردعلاقه طرفداران این برند و این خودروی هاچبک نیست. خودرویی که افراد کمی خواهان آن بوده و شاید نتوان دلیلی منطقی پیدا کرد که چرا به‌عنوان یک طرح مفهومی، به وجود آمده است. ایده ساخت آن نیز از روی یک فولکس‌واگن بیتل قدیمی الهام می‌گیرد که بارنگ‌های مختلفی ظاهرشده بود. برنامه‌ریزی‌شده بود که تعداد 1,000 دستگاه از این نسخه عجیب ساخته شود که درنهایت نیز، به خاطر ظاهر خاصش، فولکس‌واگن توانست 3,000 نسخه از آن را تولید کند.

گلف آر 32

گلف R32، مثال خوبی برای زمانی است که یک شرکت، مهندسان و طراحان خود را با ایده‌های جذابشان تنها گذاشته و بدون در نظر گرفتن ایده‌های بازاریابی خودرو، به کار خود ادامه می‌دهند. ایده اصلی، ساخت یک نسخه بی‌عیب و نقص از گلف بود که با یک قلب تپنده 3.2 لیتری VR6 توانایی تولید 237 اسب بخار را داشت. یک سیستم چهارچرخ محرک (AWD) به همراه شاسی نسل پنجم از این خودرو، همگی تبدیل به این نمونه جذاب و کاملاً متفاوت شدند. همچنین، این مدل یکی از خوش‌چهره‌ترین گلف‌هایی است که تاکنون توسط فولکس‌واگن ساخته‌شده است.

 گلف جی تی آی W12-650 مدل 2007

این نسخ خاص و البته بسیار جذاب از فولکس‌واگن گلف را حقیقتاً می‌توان از بهترین و خوش‌چهره‌ترین هاچبک هایی دانست که تاکنون در جهان وجود داشته‌اند. خودرویی که نه‌تنها ظاهر زیبا بلکه یک موتور حجیم 6 لیتری 12 سیلندر (W12) که توسط بنتلی ساخته‌شده بود نیز به‌عنوان قلب تپنده آن، زیر کاپوت پنهان‌شده بود. این طرح مفهومی که تنها یک نسخه از آن به تولید رسید، توانایی تولید 650 اسب بخار قدرت و گشتاور بی‌نظیر 751 نیوتون متر را داشت. قدرت و گشتاوری که آن را تبدیل به وحشی‌ترین و تهاجمی‌ترین گلفی می‌کند که از کارخانه فولکس‌واگن، بیرون آمده است.

گلف جی تی آی کلاب اسپرت اس مدل 2016

قبل از آن‌که هوندا سیویک تایپ آر خود را نشان بدهد، این مدل توانسته بود بازمان 7:50.63، به‌عنوان یک خودروی چرخ جلو محرک (FWD) در پیست نوربرگرینگ آلمان، رکورددار باشد. خودرویی که می‌تواند حتی در زمین آلمان، با پورشه 911 GT3 RS نیز شانه‌به‌شانه حرکت کند. موتور 4 سیلندر توربو در این نسخه، توانایی تولید 306 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور را داشته اما نکته مهم برای برتری گلف کلاب اسپرت، سیستم شاسی و تعلیق آن است.

این خودرو دارای یک سیستم تعلیق تهاجمی جدید، یک دیفرانسیل مکانیکی با لغزش محدود بوده که بر روی تایرهای 19 اینچی میشلن اسپرت کاب، سوار شده است.

گلف جی تی آی ربیت ادیشن مدل 2019(Rabbit)

برای مدت‌زمان طولانی، آمریکایی‌ها از فولکس‌واگن گلف به‌عنوان خرگوش یاد می‌کردند. علامت کوچک خرگوش قرارگرفته در پشت این خودرو نیز تنها برای 3,000 مدل از این نسخه توسط فولکس‌واگن اعمال شد. کف‌پوش‌ها و روکش صندلی‌ها نیز به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا این حس خرگوش بودن را بتوانند برای خودرو به وجود بیاورند. البته باوجوداینکه رینگ‌های 18 اینچی و چراغ‌های تمام LED را می‌توان از مؤلفه‌های خوب این نسخه به شمار آورد اما تمام صحبت برای خاص بودن این نسخه بر سر همین علامت خرگوش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا