مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

خودروهای رولز-رویس بی‌نظیری که با تیونینگ به سرحد پتانسیل خود رسیده‌اند!

شرکت بریتانیایی رولز-رویس از سال 1904 تاکنون مشغول ساختن خودرو بوده و همیشه کلماتی مانند «قدرت» و «فوق لوکس بودن» را با این وسایل چهارچرخ، همراه کرده است. درواقع بهتر است این‌گونه بگوییم که این برند، همواره با موتورهایی که گشتاور بی‌نظیری تولید می‌کنند، خودروهایش را به دست مشتری رسانده و درست به همین خاطر است که ازنظر شتاب، حرف زیادی برای گفتن دارند.

اما حتی این قدرت و شتاب بی‌نظیر نیز باعث نخواهد شد که شرکت‌های تیونر (Tuner) به سراغ یک خودروی رولز-رویس نروند. درواقع این شرکت‌ها، با علم مهندسی و طراحی که در اختیار خود دارند، می‌توانند هر خودرویی را به سرحد پتانسیل خود برسانند و توانایی‌های پنهان بی‌نظیرش را آشکار سازند.

با چرخان همراه باشید تا به شما عزیزان، تعدادی از همی نرولز-رویس های جذابی را که توسط چنین شرکت‌هایی، تیونینگ شده‌اند را معرفی نماییم.

رولز-رویس فانتوم اسپوفک (Spofec)

اسپوفک یک زیرشاخه از گروه خودرویی آلمانی نوویتک (Novitec) است که نام خود را نیز از سرواژه‌های Spirit Of Ecstasy به معنای «روح خلسه» گرفته است. حال براثر این تیونینگ، رولز رویس فانتوم، بر روی بدنه خود، پارچه‌های فیبر کربنی را می‌بیند که به جذابیت آن افزوده است. همچنین به‌جز تغییراتی که این تیونر آلمانی، بر روی موتور فانتوم ایجاد کرده است، یک روش منحصربه‌فرد کنترلی برای سیستم تعلیق نیز در نظر گرفته تا این خودرو، بتواند در سرعت‌های پایین‌تر از 140 کیلومتر بر ساعت، ارتفاع خود را تا 40 میلی‌متر، کاهش دهد.

همچنین در بحث موتوری نیز، اسپوفک، از موتور حجیم 6.75 لیتری V12،685 اسب بخار قدرت و 1,010 نیوتون متر گشتاور، استخراج کرده که این قدرت و گشتاور، فانتوم را قادر می‌سازد در زمان تنها 5 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون، به 100 کیلومتر بر ساعت، برساند.

فانتوم منصوری

منصوری نیز یکی دیگر از شرکت‌های تیونینگ آلمانی است که توسط آقای کوروش منصوری، تأسیس‌شده است. شرکتی که تاکنون، برترین خودروهای جهان را از بوگاتی گرفته تا همین رولز رویس و برندهای مطرح دیگر، تیون کرده و آن‌ها را به رؤیای نهایی خود رسانده است. فانتوم منصوری، برتری بیشتری نسبت به نسخه معمولی آن داشته و رینگ‌های 24 اینچی این خودرو نیز، به جذابیت آن، بیش‌ازپیش افزوده‌اند.

در زیر کاپوت نیز، یک قلب تپنده 12 سیلندر نهفته است که با کمک توربو دوقلو خود، توانایی تولید 602 اسب بخار قدرت و 949 نیوتون متر گشتاور را دارد. (مقایسه کنید با 563 اسب بخار و 899 نیوتون متر معمولی)

کوربین گود وینز ترولز-رویس (Corbin Goodwins)

برای تغییر و تیونینگ کردن همه‌ی رولز-رویس ها، نیازی به هزینه‌های زیاد نیست. کوربین گودوین، با جذاب‌تر کردن مزدا RX-7 قبل از این رولز-رویس برای خود، نامی دست‌وپا کرده بود و در سال 1979 نیز برنامه خود را برای تغییر و تیونینگ یک سیلور شادو 2 (Silver Shadow) گذاشته بود. او سپس به این خودرو با موتور 6.75 لیتری 8 سیلندر، یک جعبه‌دنده 4 سرعته دستی اضافه کرده، خودرو را تبدیل به یک نمونه دیفرانسیل عقب کرده، رادیاتور را درون صندوق‌عقب جاسازی کرد و سیستم خنک‌کننده یا همان اینترکولر را در فضای بیرون از کاپوت، قرارداد.

رولز رویس ریث جان اولسن (John Olsoon-Wraith)

در بین مجموعه خودرویی که جان اولسن نگهداری می‌کند و در اختیار دارد، یک رولز-رویس ریث (به معنای خشم) به چشم می‌خورد که او نام آن را، جورج گذاشته است. موتور 12 سیلندر با توربو دوقلو این خودرو، به‌گونه‌ای تیون شده است تا بتواند 810 اسب بخار قدرت و 1,138 نیوتون متر گشتاور تولید کند. سقف مگنتیک فیبر کربنی، خروجی‌ها اگزوز جذاب و اسپرت موسوم به کوییک سیلور و رینگ‌های 24 اینچی، همگی ازجمله مواردی هستند که قیمت این خودروی تهاجمی و جذاب را به عدد 319,488 دلار، می‌رسانند.

رولز-رویس سیلور کلود درلیکت (Silver Cloud Derelict)

جاناتان وارد، مؤسس برند موسوم به Icon در کالیفرنیا آمریکا، همیشه این‌گونه فکر نمی‌کند تنها خودروهای مدرن هستند که می‌توانند به سرحد پتانسیل خود برسند. او برای اثبات این حرف، یک استیشن واگن مربوط به سال 1958 را تیون کرده است. به‌علاوه قرار گرفتن یک موتور LS7 V8 شورلت در زیر کاپوت این رولز-رویس، یک سیستم ناوبری، ترمزهای بیگ برمبو (Brembo)، تهویه مطبوع، کروز کنترل، سیستم تعلیق مستقل و مدرن در قسمت جلو و سیستم فرمان جدیدی را به این خودرو اضافه کرده است.

رولز رویس دان منصوری (Dawn به معنای افق)

این‌یکی نیز، درست مانند فانتوم منصوری، به‌گونه‌ای توسط این شرکت تیونینگ خلاق، تجهیز و کامل‌تر شده است که می‌تواند تحسین هرکسی را چه ازلحاظ قدرت و چه ازلحاظ طراحی، برانگیزد. تغییر در طراحی قسمت جلویی خودرو با ورودی‌های هوایی بزرگ‌تر، چراغ‌های روز LED جدید، دریچه‌های سپر جلو، اسپویلر یا باله قسمت عقب و رینگ‌های 22 اینچی همگی از تغییرات تیونینگ این رولز-رویس دان، توسط منصوری هستند.

اما زیر کاپوت این خودرو، اعداد بسیار خیره‌کننده‌ای نهفته است. منصوری توانسته از موتور 6.6 لیتری V12، قدرت را 170 اسب بخار و گشتاور را نیز به مقدار 219 نیوتون متر نسبت به نسخه معمولی، افزایش دهد. کار بسیار خیره‌کننده‌ای که قدرت و گشتاور نهایی را به اعداد 740 اسب بخار و 999 نیوتون متر رسانده است.

طرح مفهومی ریث شرکت اونیکس (Onyx Concept Wraith)

به‌عنوان آخرین نمونه از خودروهای تیونینگ شده رولز-رویس، می‌توانیم این مدل جذاب را مشاهده نماییم. تمامی جنبه‌های طراحی این خودروی wraith، از خروجی‌های اگزوز دوگانه سفارشی‌اش گرفته تا اسپویلر کربنی جذابش، می‌توان کار نهایی را یک شاهکار طراحی به شمار آورد. این خودروی همچنین، دارای رینگ‌های 22 اینچ شرکت Roulette و سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر است.

در مورد قلب تپنده این مدل تیون شده، صحبتی نشده است اما گفته می‌شود که مهندسان این شرکت، قدرت 623 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متری را برای بسته آئرودینامیک منحصربه‌فرد این مدل، کافی دانسته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا