مکمل بنزین
گوناگونداخلی

میزان مصرف سوخت پژو پارس LX چقدر است؟

در تمامی مناطق جهان مصرف بنزین یکی از دلایل مهم برای انتخاب یک خودرو است و خودروهایی که دارای مصرف سوخت بهینه هستند می‌توانند سهم بیش‌تری از بازار را نصیب خود نمایند.

در سلسله بررسی‌های وب سایت تحلیلی و خبری چرخان، این بار به سراغ میزان مصرف سوخت یکی از محصولات  ایران‌خودرو به نام پژو پارس LX می‌رویم.

مصرف سوخت پارس LX

پارس LX از پیشرانه معروف TU5 استفاده می‌کند که قدرت تولیدی توسط این موتور با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

پارس LX در نمونه دنده‌ای خود در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرف سوختی برابر با 10.1 لیتر بنزین را دارا بوده و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف نسخه دنده‌ای برابر 6 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر خواهد بود که بدین ترتیب، این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی تقریبا مصرفی برابر با 7.5 لیتر بنزین را به‌خود اختصاص می‌دهد.

در سوی دیگر، پژو پارس اتوماتیک در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرفی برابر با 11 لیتر و در مسیرهای خارج شهری واتوبان مصرفی برابر با 6.5 لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد که بدین ترتیب، میزان مصرف سوخت پارس اتوماتیک به‌صورت ترکیبی تقریبا برابر با 8.15 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

ضمنا به علت اینکه این خودروها در شرایط خاص تست می‌شوند، در اصل مصرف سوخت بیش‌تری نسبت به عدد اعلامی دارند و شما باید به ارقام فوق چند لیتری اضافه کنید!

پارس ال‌ایکس از قلب تپنده 1.6 لیتری 16 سوپاپه استفاده می‌کند که حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی توسط این موتور معادل 105 تا 108 اسب بخار و 142 نیوتون متر است. گنجایش باک این خودرو برابر با 66 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی‌اش نیز یورو 4 اعلام شده است.

مدل خودرو پارس LX دنده‌ای پارس اتوماتیک
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) 6 6.5
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) داخل شهر (لیتر) 10.1 11
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) 7.5 8.15

 

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. مصرفش بیشتر از این چیزی هست که میگن قشنگ صدی ۱۲ میسوزونه

  2. بنده مدل ۱۴۰۰ دارم دوازده سیزده لیتر در صد کیلومتر میسوزونه، نسبت به سمندی که قبلا داشتم مصرفش بسیار بیشتره، کارخانه با دروغ و کلک که مصرف پارس تیوفایو کم هست به مردم قالبش کرد، قدرتم که اصلا نداره. در کل بدرد بخور نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا