مکمل بنزین
گوناگونخبر

با ویژگی‌ها و مشخصات فنی رنو تالیسمان 2020 بیشتر آشنا شوید

بدون هیچ شک و تردیدی، هر شرکتی که خواهان رقابت‌پذیری و ماندن در هیاهوی جذاب صنعت خودرو باشد، نیاز به یک حرف برتر و در اصطلاح، یک خودروی پرچم‌دار دارد که به‌مرورزمان، فن‌آوری‌های مدرن را بر روی آن پیاده‌سازی کرده و با تغییراتی که روی آن مدل اعمال می‌کند، در مقابل رقیبان، حرفی برای گفتن داشته باشد.

رنو فرانسه نیز انگار می‌خواهد این بازی قدرت و هنر مهندسی را برای مدل تالیسمان خود پیاده‌سازی کرده و اکنون نیز با رونمایی از نمونه فیس-لیفت این خودروی سدان در اندازه متوسط (midsize)، می‌خواهد قدرت خود را به حریفانش، نشان بدهد. همچنین، خودروساز فرانسوی برای تالیسمان تازه‌وارد، یک نمونه در کلاس واگن نیز در نظر گرفته است.

این شرکت ادعا می‌کند که تالیسمان 2020 با ظاهر و طراحی خارجی به‌روزرسانی شده‌ای ظاهرشده است. البته با نگاهی به تصاویر این خودروی جدید، نمی‌توانیم به‌سادگی متوجه این تغییرات ادعایی رنو شویم؛ زیرا تغییرات به‌گونه‌ای نبوده‌اند که بخواهند در نگاه اول، به چشم بیایند.

طراحی خارجی

در قسمت‌های کناری طراحی جلوی خودرو، می‌توانیم با جلوپنجره بازطراحی شده، سپر به‌روزرسانی شده و چراغ‌های LED جدید به‌صورت استاندارد مواجه شویم.

طراحی قسمت عقب تالیسمان نیز با چراغ‌های تمام LED، به‌علاوه نشان‌دهنده‌های دینامیک و همچنین یک آنتن بال کوسه‌ای همراه شده است. رنو برای تالیسمان تازه‌واردش، همچنین رینگ‌های 17 تا 19 اینچی را به‌صورت استاندارد، در نظر گرفته است.

همچنین در این مدل جدید، چراغ‌های جلویی تطبیقی LED با فن‌آوری ماتریسی به‌عنوان یک آپشن، ظاهرشده‌اند. درواقع این تکنولوژی می‌تواند کمک‌حال مناسبی برای راننده در شرایط مختلف جاده‌ای و آب و هوایی باشد.

طراحی داخلی

درون کابین خودروی سایز متوسط فرانسوی نیز با تغییراتی ازجمله، جا لیوانی‌های بزرگ‌تر، آینه الکتروکرومیک ضد بخار و شارژر بدون سیم گوشی‌های هوشمند در وسط کنسول همراه شده است. همچنین، یک صفحه‌نمایش دیجیتال 10.2 اینچی که ویژگی‌های متفاوتی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند توسط یک صفحه‌نمایش 9.3 اینچی دیگر که به‌صورت آپشن توسط مشتری انتخاب می‌شود، برای تالیسمان در نظر گرفته‌شده است.

در مورد موارد ایمنی نیز، تالیسمان 2020، با مواردی همچون سیستم رانندگی خودکار سطح 2 که بانام «همیار ترافیکی و جاده‌ای» شناخته می‌شود، تولیدشده است. این سیستم می‌تواند از حالت سکون تا سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را مدیریت کرده و حتی می‌تواند بدون دخالت راننده و بر اساس پیش‌بینی شرایط جاده‌ای، به‌صورت کامل خودرو را متوقف کند.

قوای محرکه

قوای فنی تالیسمان 2020 نیز با یک قلب تپنده به‌روزرسانی شده 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو بانام TCe 160 که می‌تواند قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه، به جاده منتقل کند، همراهی می‌شود. این انجین، توانایی تولید 158 اسب بخار قدرت و 270 نیوتون متر گشتاور را دارد.

نمونه قدرتمندتر موسوم به TCe 225 نیز که یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو است و در خودروی جذاب رنو آلپاین A110 نیز استفاده‌شده، می‌تواند قدرت 222 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتون متر را تولید کند. قدرت این موتور نیز از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به زیر پای راننده منتقل می‌شود. رنو همچنین، موتورهای دیزل را نیز برای تالیسمان جدید خود در نظر گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا