مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز E کلاس 2021، چهره خود را نشان داد!

اکنون‌که در سه‌ماهه نخست سال جدید میلادی به سر می‌بریم، بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا تاکنون مدل‌های جدید خود را رونمایی کرده و به‌روزرسانی‌هایی که آن‌ها را تبدیل به یک مدل مدرن و موفق‌تر کرده‌اند را برایشان اعمال کرده‌اند. مرسدس بنز آلمان نیز از این قانون، جدا نبوده و اکنون خودروی مدل E کلاس نسخه 2021 خود را که یک نمونه فیس-لیفت بوده، رونمایی کرده است.

پس‌ازآن که در ماه گذشته میلادی، نمونه اولیه (پروتوتایپ) این خودرو در خیابان‌های شهر لاس‌وگاس آمریکا دیده شد، اکنون پس از گذشت یک ماه، خودروساز آلمانی، تصویر جدیدی را به ما برای مشاهده این خودروی جذاب، نشان داده است.

همان‌گونه که در کلیپ کوتاه مرسدس بنز و تصاویر سایه مانند این شرکت، دیده می‌شود، نمای جلویی خودرو با تغییراتی همراه شده که چراغ‌های جلویی بازطراحی شده یکی از همین تغییرات هستند. درواقع مرسدس بنز، طراحی این چراغ‌ها را به‌گونه‌ای در نظر گرفته است که با چراغ‌های مدل CLA این شرکت نیز همخوانی داشته باشند. جلوپنجره این خودروی مدل 2021 نیز نسبت به نمونه‌های فعلی، عریض‌تر بوده و همچنین انتظار می‌رود که سپرهای عقب و جلوی خودرو، نیز با به‌روزرسانی‌هایی همراه شوند. البته با توجه به این تصویر تاریک، نمی‌توان از این قضیه مطمئن بود.

درون کابین

در طراحی داخلی مرسدس E کلاس 2021 نیز، خودروساز آلمانی، یک صفحه‌نمایش 10.25 اینچی را به‌صورت استاندارد به همراه یک غربیلک فرمان جدید، در نظر گرفته است. دکمه‌هایی برای کروزکنترل، تماس تلفنی، صدا و فرمان صوتی نیز بر روی فرمان قرارگرفته‌اند که در کنار دیگر دکمه‌های مربوط به سیستم کمکی جدید موسوم به فاصله فعال (distance active)، برای جلوگیری از تصادف در ترافیک، به چشم می‌آیند.

قوای فنی

در زیر کاپوت این خودروی آلمانی، یک قلب تپنده 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی دیده می‌شود که مرسدس نسخه هیبرید را برای آن در نظر گرفته است. درواقع در سیستم هیبرید، یک ژنراتور 48 ولتی، با این موتور همراه شده است. در کل، قدرت تولیدی توسط سیستم هیبرید E کلاس 2021،286 اسب بخار بوده که با فن‌آوری موسوم به ای کیو بوست (EQ boost) مرسدس،20 اسب بخار، به این عدد اضافه خواهد شد.

همچنین مرسدس بنز، به‌عنوان آپشن، یک انجین 6 سیلندر را که با همین ژنراتور برقی 48 ولتی به‌عنوان سیستم هیبرید همراه شده است نیز در نظر گرفته است. سیستمی که به‌صورت ترکیبی، توانایی تولید 362 اسب بخار قدرت به‌علاوه 20 اسب بخار قدرت EQ boost را دارد.

البته ازآنجایی‌که قرار بوده این خودرو در موتورشو ژنو 2020 سوئیس که تا چند روز دیگر قرار بوده برگزار شود و به خاطر ویروس کرونا لغو شده است، رونمایی شود، مرسدس هنوز برنامه خود برای تاریخ رونمایی رسمی از این خودرو را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا