مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان در پی قطع بودجه همکاری با رنو و میتسوبیشی!

به نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی نیسان، در نظر گرفته است تا از یک قرارداد همکاری که بین این شرکت و همکاران صنعتی خودش یعنی میتسوبیشی هم‌وطن و رنوی فرانسه بوده است، بیرون بیاید.

دو منبع آگاه، گزارش کرده‌اند که خودروساز ژاپنی، در نظر گرفته است تا در راستای کاهش دادن هزینه‌های جانبی و هم‌چنین ذخیره کردن بودجه خود، قرار است به‌محض اینکه شرکت میتسوبیشی اعلام کند که به این تفاهم‌نامه تجاری، دیگر پولی واریز نخواهد کرد، نیسان نیز همین رویه را در پیش‌گرفته و از آن خارج شود. نیسان قرار است تا دو هفته آینده، تصمیم رسمی خود را دراین‌باره، اعلام کند.

یک منبع ناشناس از شرکت نیسان گفته است: واضح است که ما از این قرارداد همکاری، ارج خواهیم شد. خانه و شالوده این همکاری اکنون بر روی آتش قرارگرفته است. البته هنوز هیچ‌یک از این دو شرکت ژاپنی، به‌صورت رسمی، نظرات خود را در مورد این گزارش‌ها، اعلام نکرده‌اند.

نیسان ژاپن، اکنون به‌واسطه مسائل مدیریتی گذشته و به‌خصوص به خاطر ویروس کرونا، در یک بحران قرارگرفته است. در ماه گذشته میلادی، فروش خودروهای این شرکت در کشور چین تا 80 درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.

این تفاهم‌نامه تجاری موسوم به «قرارداد اتحاد» در زمان مدیریت کارلوس گوسن، مدیرعامل سابق نیسان صورت گرفته بود. تفاهم‌نامه‌ای که با مبلغ 200 میلیون دلار شروع به کارکرد و قرار بود که تا سال 2023، به ارزش 1 میلیارد دلار برسد. شرکت‌هایی که حمایت این قرارداد را بر روی سر خود می‌بینند، شرکت‌هایی مانند استارتاپ روبو-تاکسی چینی بانام WeRide و پلتفرم خرده‌فروشی خودرویی در فضای ابری (Cloud) بانام Tekion Corp هستند.

بر اساس گفته‌های یکی از منابع نیسان، این قرارداد توسط گوسن، به‌منظور کسب درآمد برای این شرکت، ایجاد نشده بود. بلکه هدف از آن، بستری بود تا شرکت‌های طرف قرارداد بتوانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود بر روی استارتاپ های جدید و نوآور را بهتر بشناسند و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از اول هم قاطی شدن با سرطانی مث رنو و ورشکسته ای مثل میتسو غلط بود
    به قول حشمت خان فردوس:اگرم میخوای کاسه لیسی کنی،کاسه ی آدم پلوخورو لیس بزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا