مکمل بنزین
خبر

BYD ماسک تولید می‌کند

با تشدید بیماری کرونا در سرتاسر جهان و کمبود لوازم بهداشتی مرتبط با این بیماری، همه به‌فکر مبارزه با این اپیدمی خطرناک افتاده‌اند و در همین راستا خودروساز چینی‌بی‌وای‌دی، به‌سراغ تولید ماسک رفته است. این برند برای مبارزه کرونا به میدان آمده است و خط تولید جدید ماسک با ظرفیت تولید روزانه پنج میلیون را، راه‌اندازی کرده است. علاوه‌بر این خط تولید دیگر این کمپانی، روزانه حدود ۳۰۰،۰۰۰ بطری ضدعفونی‌کننده دست تولید خواهد کرد.

 

بی‌وای‌دی که در تولید خودرو یکی از کمپانی‌های مطرح چین محسوب می‌شود، نیازهای بهداشتی بخشی از جامعه چین را تامین خواهد کرد. در سطح جهان بیش از ۱۳۴،۵۰۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که مرگ ۴،۷۰۰ نفر گزارش شده است. اگر چه با کاهش شمار بیماران در چین، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما تعدادی از تولیدکنندگان خطوط تولید را برای ساختن ماسک و لباس پزشکی آماده کرده‌اند. این روند تولید علاوه بر حل تامین نیاز چینی‌ها، می‌تواند به کمک سایر کشورها که بیماری در آنها گسترش یافته بیاید.

البته این تنها بی‌وای‌دی نیست که چنین تصمیمی دارد و شرکت‌هایی همانند SAIC و فاکسکان خطوط تولید خود را برای تولید ماسک و لباس پزشکی راه‌اندازی کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان در دنیا معتقدند این بیماری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و کشورهای مختلف را با بهران بسیار شدیدی روبرو خواهد کرد، به‌همین دلیل اکثر کشورهای بزرگ به کمک سایر ملل آمده‌اند و می‌دانند که شیوع این بیماری تنها برای یک کشور مشکل ایجاد نمی‌کند. در حال حاضر بحران کرونا در چین در حال افول است اما در کشورهایی همانند ایران، ایتالیا وفرانسه این بحران در حال تشدید است و ممکن است جان هزاران نفر را بگیرد. کمبود اقلام بهداشتی، بزرگترین ضعف در مقابل این بیماری خواهد بود که باید برطرف شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا