Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

اپکس AP-0 یک کانسپت زیبا با نگاهی با خودروهای مسابقه‌ای

خودروهای کانسپت در اکثر مواقع چهره جنجالی و زیبایی دارند و اکنون خودروهای خودران آینده، یکی بعد از دیگری بصورت کانسپت معرفی می‌شوند. یک کمپانی بریتانیایی تازه تاسیس به‌نام اپکس با معرفی خودرو جدید خود، اولین گام را برای تولید خودروهای الکتریکی محکم برداشته است. اولین محصول این شرکت کانسپت AP-0 است و بنظر می‌رسد که یک خودروی مسابقه‌ای باشد.

  AP-0 از بدنه فیبرکربنی بهره می‌برد و با طراحی فضایی سعی شده خودرویی خاص به دنیا معرفی شود که طراحی ماژولار دارد. بنابر اعلام شرکت، در بخش هندلینگ به گونه‌ای عمل شده که نقطه ثقل خودرو، به‌گونه‌ای باشد که شاهد بهترین عملکرد باشیم. دلیل اصلی توانایی بالای اپکس، تیغه عمودی بوسط خودرو است که تنها جنبه ظاهری ندارد.در مواقع اضطراری، سیستم‌های کنترل هوشمند به کمک هندلینگ خودرو می‌آیند و از این احاظ شما با یک محصول فوق‌العاده کامل روبرو خواهید شد. سیستم تعلیق خودرو نیز از فرمول 1 گرفته شده و ترمزها نیز قدرت توقف مناسب با شرایط خودرو را دارند. موقعیت راننده در نزدیک‌ترین حالت به زمین قرار داده شده و دقیقا یک خودرو مسابه پدید آورده شده است.

در بخش کابین، شما کاملا یک سفینه فضایی را مشاهده خواهید کرد که همه‌چی در آن رویایی طراحی شده. یک فرمان مربعی و سه صفحه‌نمایش برای کنترل کامل خودرو، در داخل کابین قابل مشاهده است. کنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون توانایی واقعیت افزوده، سیستم لیدار، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و … AP-0 را بیش از حد خاص کرده است.

AP-0 قرار بود با سیستم رانندگی خودرکار سطح 3 عرضه شود اما اکنون سطح 4 رانندگی خودکار برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین AP-0 از تمام خودروهای خودران کنونی، عملکرد بهتری خواهد داشت. باتری 90 کیلووات ساعتی در کف خودرو به گونه‌ای قرار داده شده که تعادل آن دچار مشکل نشود و با نهایت هوشمندی قدرت 650 اسب بخاری را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. وزن خودرو 1200 کیلوگرم  بوده و همین وزن کم باعث می‌شود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیه‌ای باشد.

حداکثر سرعت AP-0 برابر با 306 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند 515 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. با استفاده از شارژر سریع نیز می‌توان 80 درصد باتری را تنها در 15 دقیقه شارژ کرد. علاوه براین در حال تلاش هستند که سیستم خودشارژ هم بر روی این خودرو قرار داده شود.این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه یک پیست تائید شده توسط فیا داشته و می‌خواهد آکادمی جدیدی در نزدیکی هنگ‌کنگ ایجاد کند که در این بخش نیز دستی در کار داشته باشد. بنابراعلام سایت netcarshow، این خودرو تا اواخر سال 2022 شانس حضور در بازار را نخواهد داشت و قیمت در نظر گرفته شده برای بیش از 150 هزار پوند انگلیس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.