مکمل بنزین
خبر

با این تصاویر شگفت‌زده می‌شوید!

طراحان به کمک نرم‌افزار‌های گرافیکی مخصوص، آثاری را خلق می‌کنند که بسیار جذاب است اما فراموش نکنیم که مشابه این خودرو را یک کمپانی ایرانی‌الاصل روانه بازار کرده است.  میلن ایوانف رندرهایی از شاسی‌بلند زرهی جذاب منتشر کرده که بسیار شبیه به رضوانی تانک است. اگرچه تانک رضوانی با سیستم‌های محفظتی خاص، در دنیا بی‌نظیر است اما از لحاظ ظاهری اگر این رندرها به واقعیت تبدیل شوند، رقیب سرسختی خواهند بود.

میلن ایوانف در گذشته رندرهای جذابی مانند Concepto X و آئودی RS مفهومی را در دنیای مجازی منتشر کرده بود و اکنون یک قدم به جلو گام برداشته است. نباید فراموش کنیم که طراحی چنین مدل‌هایی، آسان نیست و هر کسی نمی‌تواند چنین هنری داشته باشد. این مدل زرهی به نوعی طراحی شده که به واقعیت بسیار نزدیک است و شاید کمپانی‌های مربوطه به سراغ آن بروند. از مشخصات این مدل مفهومی می‌توان به بدنه‌ای از فولاد، تیتانیوم، کِولار و فیبرکربن اشاره کرد. شیشه‌های در مقابل اجسام خارجی و گلوله مقاوم هستند.

طراح مذکور این مدل را خودرویی هیبریدی می‌داند که حداکثر ۲،۰۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند موانع مختلف را پشت سر بگذارد. شاسی‌بلند زرهی ایوانف از سیستم حرارتی دید‌در‌شب و سیستم بازیابی اکسیژن از طربق فیلتر نصب‌شده روی سقف بهره می‌برد. شاید این خودرو در حال حاضر بیشتر شبیه به یک مریخ‌نورد باشد اما فراموش نکنید که خودروهای امروزی، کانسپت‌های دیروز هستند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا